اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

اتلاف ۳۷۰ میلیارد ریال سوخت / آذربایجان‌شرقی صاحب بیشترین تعداد کامیون فرسوده کشوری

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی دارای بیشترین تعداد کامیون فرسوده کشوری بوده که لطمات زیادی به اقتصاد استان و کشور وارد می‌کند.

اتلاف ۳۷۰ میلیارد ریال سوخت / آذربایجان‌شرقی صاحب بیشترین تعداد کامیون فرسوده کشوری
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد هدایتی بعد از ظهر امروز در نشست فعالان عرصه حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با استاندار آذربایجان شرقی نقش حمل و نقل استان را در عرصه تولید و اقتصاد استان برجسته ارزیابی کرد.
وی تصریح کرد: پایانه حمل و نقل آذربایجان‌شرقی در زمینه هدفمندی یارانه‌ها در مدت یک سال گذشته توانسته نقش خود را به خوبی ادامه دهد. 
هدایتی در ادامه اظهار داشت: 33 هزار نفر در حوزه حمل و نقل حرفه‌ای کالا در آذربایجان‌شرقی کارت هوشمند را از آغاز هدفمندی یارانه‌ها دریافت کرده‌اند. 

13 میلیون کالا از مبدا آذربایجان‌شرقی صادر شده است
وی ادامه داد: بیش از 13 میلیون تن کالا از مبدا استان در سال گذشته صادر شده که در شش ماهه امسال 10 درصد افزایش را در حمل و نقل کالا از مبدا استان شاهد بوده‌ایم.
هدایتی ادامه داد: 2 هزار و 300 خودرو اعم از مینی‌بوس، اتوبوس و خودروهای حمل مسافر در زمینه حمل مسافر از استان فعالیت دارند و 7 هزار راننده حرفه‌ای نیز در این بخش فعال هستند.

40 هزار راننده حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی حضور دارند
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: 40 هزار راننده حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی حضور دارند که در عرصه اشتغال‌زایی و تولید و حمل و نقل نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه اداره توسط بخش خصوصی اجرا شده و اصل 44 توسط این بخش مدیریت می‌شود.
هدایتی یادآور شد: بخش دولتی تنها در حوزه سیاست‌گذاری و نظارت فعال داشته و در عرصه کشوری نیز 90 درصد این بخش توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و  این حوزه الگویی برای اجرای اصل 44 است.   
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی دارای بیشترین تعداد کامیون فرسوده کشوری است که لطمات زیادی به اقتصاد استان و کشور وارد می‌کند.

اتلاف 370 میلیارد ریال سوخت از سوی کامیون‌های فرسوده آذربایجان‌شرقی
وی اضافه کرد: سالانه 370 میلیارد ریال اتلاف سوخت را از سوی کامیون‌های فرسوده استان شاهد هستیم.
هدایتی بیان کرد: آذربایجان‌شرقی شش سال فاصله با کشور در زمینه عمر کامیون‌ها دارد که در همین زمینه نیازمند حرکتی انقلابی در استان هستیم.
همچنین در ادامه این جلسه روسای اتحادیه‌های حمل و نقل جاده‌ای و مسافری به بیان نقطه‌‌نظرات خود پرداختند.
تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، توجه به حقوق رانندگان و نیز ایجاد تسهیلات بیشتر نوسازی خودروهای مسافری از جمله نظرات اعضای این اتحادیه‌ها بود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول