اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش چالوس:

پژوهش در محیط‌های آموزشی نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش چالوس بر لزوم ایجاد بستر و شرایط انجام کارهای پژوهشی در مدارس و دستگاه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: فرهنگ پژوهش در محیط‌های آموزشی باید به صورت فرهنگی نهادینه تبدیل شود.

پژوهش در محیط‌های آموزشی نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته پژوهش زنگ پژوهش به صورت نمادین در دبیرستان شاهد دخترانه چالوس به صدا درآمد.
این مراسم با حضور مدیر آموزش و پرورش و معاونان این مدیریت و معاون پژوهشی دانشگاه علمی و کاربردی چالوس در دبیرستان دخترانه شاهد شهرک شهید رجایی چالوس برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش چالوس در این مراسم با گرامیداشت هفته پژوهش به نقش و اهمیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، گسترده‌ترین و اثرگذارترین نهاد در کشورهاست و محور اصلی توسعه و رشد جوامع در تمام ابعاد است.
محمدصادق فرزیب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین بخش مدیریتی کشور یاد و عنوان کرد: این نهاد نهادی مولد است که منشاء تمام تغییر و تحول‌ها از آن است.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت نهادی به این گستردگی، پژوهش به عنوان یک ضرورت غیرقابل انکار در آن تاکید می‌شود.
فرزیب ادامه داد: برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید براساس یافته‌های پژوهشی باشد تا به صورت دقیق و درست انجام گیرد.
وی بر لزوم ایجاد بستر و شرایط انجام کارهای پژوهشی در مدارس و دستگاه آموزش و پرورش تاکید ‌و خاطرنشان کرد: فرهنگ پژوهش در محیط‌های آموزشی باید به صورت فرهنگی نهادینه تبدیل شود.
مدیر آموزش و پرورش چالوس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به ویژه علمی و پژوهشی بیان کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور با عزت و اقتدار در دنیا مطرح است و آینده بهتری را پیش رو دارد.
وی همچنین بر ضرورت کسب فضائل اخلاقی و معنوی در کنار علم و دانش تاکید کرد.
فرزیب همچنین خطاب به دانش‌آموزان و معلمان عنوان کرد: دانش‌آموزان باید اهل کنجکاوی باشند و این حسن در آنها تقویت شود.
وی بیان کرد: امروز دانش‌آموزان نباید ظرف ذخیره علم باشند و باید زمینه‌ای فراهم شود تا منبع تولید علم باشند و معلمان در این زمینه نقش هدایتگری داشته تا یادگیری پایدار صورت گیرد.
انتهای پیام/ج20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول