اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

57 شرکت خدمات مشاوره‌ای کشاورزی در هرمزگان فعالند

خبرگزاری فارس: مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از فعالیت 57 شرکت خدمات مشاوره‌ای به کشاورزان خبر داد.

57 شرکت خدمات مشاوره‌ای کشاورزی در هرمزگان فعالند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سهراب رمضانپور ظهر امروز طی جلسه‌ای در ارتباط با تشریح اقدامات و عملکرد این مدیریت اظهار داشت: ارتقای بازده تولید محصولات کشاورزی به صورت کمی و کیفی، خصوصی‌سازی و کاهش تصدی‌گری بخش دولتی، فراهم کردن زمینه اشتغال، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در مزارع و واحدهای تولیدی و تسریع در انتقال یافته‌های جدید علمی، مهم‌ترین اهداف این سازمان از ایجاد شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی به بخش کشاورزی است.
وی افزود: در راستای اعمال سیاست خصوصی‌سازی و برون‌سپاری فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی، تاکنون 22 مورد از فعالیت‌های جهاد کشاورزی استان به شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی واگذار شده است.
به گفته مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و کارشناسان نیز در فصول زراعی در قالب این شرکت‌ها در واحدهای تولید محصولات کشاورزی به ارائه خدمات به کشاورزان می‌پردازند.
به گفته رمضانپور، از جمله اقداماتی که جهاد کشاورزی استان هرمزگان برای برطرف کردن مشکلات این شرکت‌ها انجام داده عضویت آنها در قالب صندوق توسعه کشاورزی در راستای تقویت بنیه مالی این شرکت‌ها و عدم نیاز این شرکت‌ها برای ارائه وثیقه به سیستم بانکی و برگزاری آموزش‌های تخصصی ویژه کارشناسان است.
وی بیان کرد: سال گذشته 41 شرکت با 60 میلیون ریال کمک دولت، عضو صندوق توسعه کشاورزی شدند و امسال نیز 17 شرکت دیگر در صورت تخصیص  اعتبار در دستور کار قرار خواهند گرفت.
رمضانپور با تاکید بر ترویج فرهنگ خصوصی‌سازی در حوزه کشاورزی بیان کرد: شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، فنی و مهندسی بخش کشاورزی نمونه بارز و عملی خصوصی‌سازی  است که  بخش کشاورزی با دارا بودن تنوع تولیدی، کثرت بهره‌برداران و همچنین تعدد فارغ‌التحصیلان بیکار در سطح جامعه دولتمردان را به این واداشته است تا به دنبال بستری مناسب برای استفاده از کارشناسان در نقاط مختلف بهره‌برداری کشاورزی باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول