اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن:

سونامی مسکن با مسکن مهر از میان رفت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: سونامی مسکن با مسکن مهر از میان رفت.

سونامی مسکن با مسکن مهر از میان رفت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید بیگدلی صبح امروز در اختتامیه دومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت اظهار داشت: در حال حاضر آنچه که در عرصه فناوری‌های نوین و دانش مهندسی جوانان ایرانی می‌توان گفت این است که ‌با تکیه بر دانش خود مرزهای خارجی را نیز فتح کرده‌اند.
نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها اظهار داشت: بر این اساس مهندسان ایرانی توانسته‌اند که در چهار شهر مهم دنیا از جمله کارکاس، ونزوئلا در حدود 30تا 40 هزار واحد مسکونی تولید و به جامعه بین‌المللی ارائه دهند.
بیگدلی به حضور رقیب چینی در تولید و ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و ادامه داد: در این راه یکی از کشورهایی که به عنوان رقیب جدی مهندسان ایرانی در عرصه ساخت و سازهای ساختمانی مطرح است، کشور چین است.
نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور خاطر نشان کرد: مهندسان ایرانی با تکیه بر دانش خود در حوزه ساخت و ساز اکنون توانسته‌اند در این عرصه خود را به عنوان یک رقیب جدی برای این کشور مطرح کنند و اکنون با این ساخت و ساز مهندسی ایرانی در عرصه صنعت ساختمانی حرف برای جامعه جهانی دارد.

سونامی مسکن با مسکن مهر از میان رفت
وی در ادامه به مسکن مهر و نقش آن در ساخت و ساز کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: آنچه که از عقبه مسکن مهر می‌توان گفت این است که اجرای این طرح در کشور برای شکوفاسازی صنعت ساختمان قابل تحسین است.
نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور در ادامه گریزی ‌به وضعیت مسکن تا قبل از اجرای مسکن مهر زد و ادامه داد: در هر سه تا چهار سال سونامی در حوزه صنعت ساختمان‌سازی ایجاد می‌شد که همه چیز را از میان می‌برد.
وی با اشاره به اینکه مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی خانواده‌ها در سبد کالاهای اساسی است، اظهار داشت: بر این اساس و تا قبل از اجرای مسکن مهر این سونامی که در حوزه ساخت و ساز کشور ایجاد می‌شد به نوعی عامل افزایش قیمت مسکن بود.
نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور اظهار داشت: یکی دیگر از نقش‌های موثر در حوزه ساختمان کشور، ایجاد اشتغال این صنعت است که این خود نشانگر اهمیت این صنعت در کشور و اقتصاد است.
بیگدلی در ادامه به نیاز مسکن در کشور نیز اشاره داشت و افزود: درکشور باید سالانه در حدود 500 هزار واحد مسکونی تولید شود که این تعداد واحد مسکونی معادل با نیاز کشورهای اتحادیه اروپایی است.
وی تاکید کرد: فناوری‌های نوین حلقه مفقوده صنعت ساختمان بود که در این چند سال اخیر به این حوزه در ساخت و سازهای کشور توجه شده است.
نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور افزود: بر این اساس استفاده از روش‌های نوین صنعت ساختمان به منظور سریع‌سازی، سبک‌سازی و نیز بالا بردن داوم و کیفیت ساختمان‌ها امری گریزناپذیر است.
بیگدلی با اشاره به نقش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان افزود: استفاده از روش‌های نوین در صنعت ساختمان به نوعی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور خاطرنشان کرد: از جمله این کاهش هزینه‌ها می‌توان به کاهش هزینه دراستفاده از انرژی اشاره کرد که با استفاده از فناوری‌های نوین در ساختمان میزان استفاده از حامل‌‌های انرژی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول