اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه مهمان‌پذیران قم:

نظارتی بر کیفیت مهمان‌پذیران قم صورت نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مهمان‌پذیران قم گفت: نظارتی بر کیفیت خدمات ارائه شده از سوی مهمان‌پذیران از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم صورت نمی‌گیرد.

نظارتی بر کیفیت مهمان‌پذیران قم صورت نمی‌گیرد
احمد فلاحیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تعداد مهمان‌پذیران در قم اظهار کرد: تعداد 38 مهمان‌پذیر در قم فعالیت می‌کنند که بر اساس کیفیت و شرایط لازم درجه‌بندی و ستاره‌دار شده‌اند.
وی درجه‌بندی و دادن ستاره به مهمان‌پذیران را برحسب امکانات و تجهیزات درونی آنها عنوان و تصریح کرد: مهمان‌پذیران باید دارای شرایط مطلوب استاندارد چون مجهز بودن اتاق‌ها به سرویس بهداشتی،‌ تلویزیون، ‌فضای استراحت در سالن، زمینی با متراژ بالا و... باشند که در صورت کمبود هر یک از امکانات و تجهیزات از درجه آن کاسته می‌شود.
رئیس جامعه مهمان‌پذیران استان قم ادامه داد: ثبت مهمان‌پذیر در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای عموم آزاد است و افرادی که مالک ساختمانی هستند، می‌توانند نسبت به ثبت آن با عنوان مهمان‌پذیر در این سازمان اقدام کنند.
وی با اشاره به سختگیری‌های شهرداری برای دادن مجوز مهمان‌پذیر به مالکان ساختمان‌ها، گفت: شهرداری به ساختمان‌هایی که متراژ آن کمتر از 200 مترمربع باشد، مجوز نمی‌دهد.
فلاحیان نظارت بر رعایت امور بهداشتی در مهمان‌پذیران را زیر نظر مرکز بهداشت عنوان کرد و گفت: ماموران بهداشتی در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با مهمان‌پذیران برخورد می‌کنند.
وی نرخ پذیرش مسافر در مهمان‌پذیران را بر اساس درجه‌بندی و تعداد ستاره‌ آنها، عنوان کرد: نرخ پذیرش مسافر در مهمان‌پذیران قم برای اتاق‌های دو تخته بین 12 تا 40 هزار تومان محاسبه شده است‌.
رئیس جامعه مهمان‌پذیران استان قم به بوی نامطبوع و نبود تجهیزات کافی در مهمان‌پذیران چند ستاره اشاره کرد و گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در درجه‌بندی و دادن ستاره به مهمان‌پذیران باید تجدید نظر کنند.
وی افزود: بازرسی از مهمان‌پذیران یک مرتبه در سال صورت می‌گیرد و پس از مشاهده تخلفات و نبود تجهیزات کافی به افراد اخطار داده می‌شود و در صورت مشاهده نبود تجهیزات کافی از درجه و ستاره آنها کاسته خواهد شد.
فلاحیان با ابراز نگرانی از نبود نظارت کافی بر کیفیت مهمان‌پذیران در قم گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم مدتی استکه درجه و ستاره مهمان‌پذیران در قم را تغییر نداده است‌.
وی نظارت بر کیفیت مهمان‌پذیران را از جمله وظایف اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری جامعه مهمان‌پذیران استان قم ذکر کرد و گفت: باید با تجدید نظر و نظارت دقیق نسبت به تغییر درجه‌بندی‌ها و تعداد ستاره‌ها اقدام شود.

*‌ تلاش خانه‌های استیجاری برای از میدان به در کردن مهمان‌پذیران
رئیس جامعه مهمان‌پذیران استان قم ادامه داد: با توجه به اقدامات جدید اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر ایجاد خانه‌های استیجاری برای پذیرش مسافران در آینده نزدیک، فعالیت مهمان‌پذیران در سطح شهر کاهش می‌یابد.
فلاحیان افزود: خانه‌های استیجاری به دلیل نداشتن مشکلات مهمان‌پذیران مبنی بر تهیه پروانه، ‌پرداخت مالیات به شهرداری و ... از قیمت ارزان‌تری نسبت به مهمان‌پذیران برخوردار هستند که موجب بی‌رونق شدن مهمان‌پذیران در قم شده است‌.
فلاحیان ادامه داد: اکنون 90 خانه با مجوز و 400 خانه بدون مجوز به رقابت با مهمان‌پذیران پرداخته‌اند که موجب بی‌رونق شدن مهمانپذیران و برچیده شدن آنان می‌شود.
وی افزود: نظارت خاصی بر مهمان‌پذیران از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت نمی‌گیرد و تنها در صورت دریافت شکایت از جانب مسافران اقداماتی انجام می‌شود.
رئیس جامعه مهمان‌پذیران در پایان سخنان خود با اشاره به شرایط پذیرش مسافران خاطرنشان کرد: شرایط پذیرش در مهمان‌‌پذیران با گذشته تغییرات بسیاری کرده است که از جمله آنها می‌توان به پذیرش بانوان تنها و  بدون شناسنامه با اطلاع اماکن و اقوام درجه دو و با نامه از سوی اماکن پذیرش می‌شوند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول