اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قوه قضائیه:

پزشکی قانونی در بسیاری از نقاط کشور از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست

خبرگزاری فارس: معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی در بسیاری از نقاط کشور از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست.

پزشکی قانونی در بسیاری از نقاط کشور از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست
به گزارش خبرگزاری‌ فارس از شیراز، احمد شجاعی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز آموزشی و تحقیقاتی اداره کل پزشکی قانونی استان فارس در شیراز اظهار داشت: اینکه پرونده‌ها در دادگاه‌های ما رو به افزایش باشد مناسب نیست و باید به دنبال کاهش مراجعه مردم و تشکیل پرونده‌ها در دستگاه قضا باشیم.
شجاعی ادامه داد: اعلام افزایش ضرب و جرح‌ها در کشور شان جمهوری اسلامی نیست و افتخار ما به دست آوردن موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های پزشکی قانونی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: از سال آینده افزایش و ساخت آزمایشگاه‌های ژنتیک را در برنامه داریم و امیدواریم 10 مرکز جدید تا پایان سال آینده در این زمینه راه‌اندازی کنیم.
شجاعی تصریح کرد: ایجاد بانک ژنتیک در این زمینه نیز می‌تواند ما را در رسیدن به بسیاری از حقایق‌ها در جرم‌ها کمک کند و آمار جرم و جنایت را نیز در این زمینه کاهش دهد.
این مقام مسئول بیان داشت: معتقدیم هر آنچه کارشنا‌سی‌ها را بالا ببریم در روند اجرای پرونده‌‌ها نیز تاثیرگذار است و می‌توانیم سرعت رسیدگی را افزایش و اطاله دادرسی‌ها در دادگستری را نیز کاهش دهیم.
شجاعی به مشکلات پزشکی قانونی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این سازمان در بسیاری از نقاط کشور از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست و از لحاظ ساخت ‌و سازهای بناهای جدید نیز با مشکل رو به رو است.
وی ادامه داد: در حال حاضر با کمبود پزشک در پزشکی قانونی مواجه هستیم و پزشکان فعال در پزشکی قانونی نیز از حقوق مناسبی برخوردار نیستند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول