اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به اعتقاد مراجع شیعه مجسمه‌سازی حرام است؛

انتقاد امام جمعه کنگان از مجسمه‌سازی و نصب آن در میادین

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان از مجسمه‌سازی و نصب آن در میادین شهرها به شدت انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه کنگان از مجسمه‌سازی و نصب آن در میادین
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر در بندر کنگان اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و روز به روز شاهد افزایش اقتدار نظام اسلامی در سطح بین‌المللی هستیم.
وی افزود: امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور بزرگ، نماد مردم‌سالاری دینی است و فعالیت شوراهای اسلامی در واقع جلوه‌ای از این مردم‌سالاری است.
امام جمعه کنگان بر لزوم توجه به مشکلات اساسی مردم تاکید کرد و یادآور شد: شوراهای اسلامی باید خواسته‌های مردم را شناسایی کنند و نسبت به مرتفع کردن مشکلات مردم همت داشته باشند.
محمودی خاطرنشان کرد: مسئولان در حل مشکلات باید با شوراها ارتباط داشته باشند، زیرا شوراها حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند.
وی بیان کرد: شوراها در میان مردم زندگی می‌کنند و با ریزترین مشکلات نیز آشنایی دارند و این فرصت مناسبی برای انتقال مشکلات به مسئولان ارشد است.
امام جمعه کنگان با بیان اینکه بسیاری از گره‌ها با اندکی تدبیر قابل حل است گفت: شوراهای اسلامی دوشادوش سایر مسئولان گره‌گشای مشکلات مردم و یاور نظام دینی باشند.
محمودی افزود: مسئله فرهنگی یک مسئله اساسی و حیاتی است و همزمان با توسعه صنعتی و اقتصادی باید نسبت به رشد فرهنگی و اجتماعی نیز اهتمام ورزیم.
وی اظهار داشت: امروز دشمنان با صرف هزینه‌های هنگفت به دنبال تضعیف اعتقادات مردم هستند و می‌خواهند از طریق فرهنگی نقشه خود را عملی کنند که این امر ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را روشن می‌سازد.
محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از مجسمه‌سازی و نصب آن در میادین شهرها تصریح کرد: به اعتقاد مراجع شیعه مجسمه‌سازی حرام است و نباید به نام تقویت فرهنگ و رسوم، مروج این حرام شرعی باشیم و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید مسایل شرعی را در تمام امور مدنظر قرار دهند.
امام جمعه کنگان خاطرنشان کرد: کنگان در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و باید از همه امکانات و توانمندی‌های موجود برای پیشرفت این شهرستان استفاده کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول