اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفته است؛

آبیاری تحت فشار 6000 هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال‌جاری حدود 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان آبیاری تحت فشار صورت گرفته است.

آبیاری تحت فشار 6000 هکتار از اراضی کشاورزی زنجان
محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در طرح بهبود مصرف آب امسال کمک بلا‌عوض دولت برای آبیاری تحت فشار از 30 درصد به 85 درصد رسیده است، اظهار داشت: امسال با وجود اینکه در شش ماه نخست سال تامین اعتباری برای بخش آبیاری نوین استان زنجان صورت نگرفته بود بخش قابل توجهی از میزان اراضی هدف‌گذاری شده آبیاری نوین صورت گرفته است.
وی افزود: امسال در استان زنجان یک هزار و 250 پرونده برای مصرف بهینه آب در قالب آبیاری نوین در بخش کشاورزی تشکیل شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اثرات مثبت و منفی هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: هدفمندی یارانه‌ها با وجود اثرات مثبت در بخش‌های مختلف از جمله بخش اقتصادی کشور و یا در بخش مصرف حامل‌های انرژی در میزان مصرف شیر تاثیر منفی داشته به طوری ‌که به دلیل افزایش قیمت شیر مصرف این فرآورده در زنجان 60 درصد نسبت به سال قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت و ارائه آن به واحدهای دامی و کشاورزی به صورت مستمر صورت گرفته به طوری که تا به امروز این واحدها یک روز بدون سوخت نمانده‌اند، خاطرنشان کرد: بعد از هدف‌مندی یارانه‌ها در استان زنجان ماهانه مقدار 10 میلیون لیتر سوخت در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است.
نهاوندی‌پور با بیان اینکه در طرح حمایت‌های جبرانی 412 میلیون تومان کمک بلاعوض به استان زنجان اختصاص یافته که از این میزان مبلغ 30 درصد به مرغداری‌ها اختصاص یافته است، افزود: مابقی تسهیلات به مکانیزاسیون تجهیزات و ادوات کشاورزی اختصاص یافته که تاکنون 50 درصد این تسهیلات جذب و مابقی نیز به زودی جذب می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: بعد از هدفمندی یارانه ها 6 هزار نفر از صاحبان چاه‌های مجاز و غیر مجاز و 80 واحد مرغداری برای سوخت مورد نیاز خود حواله دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به طرح ارتقای بهره‌وری با هدف حفظ و احیای باغات سنتی گفت: تاکنون این طرح نتوانسته اعتباری دریافت کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول