اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

شیعه‌کشی ننگین‌ترین میراث حمله آمریکا به عراق است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شیعه‌کشی و به راه انداختن اندیشه شیعه هراسی ننگین‌ترین میراث برجای مانده از یورش آمریکا به کشور عراق و افغانستان است.

شیعه‌کشی ننگین‌ترین میراث حمله آمریکا به عراق است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل در جمع نمازگزاران این شهر اظهار داشت: پایین آمدن پرچم آمریکا در کشور عراق نشان روشنی از ناکامی این رژیم در رسیدن به اهداف خود بود که بیش از یک دهه فقط تلاش کرد تا با جنگ افروزی بستر کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه را فراهم آورد.
وی گفت: در روزهای گذشته در حالی سربازان آمریکایی کشور عراق را ترک کردند که در یورش رژیم آمریکا به کشور عراق این کشور نه تنها جای پایی برای خود پیدا نکرد بلکه در ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی نیز با هجمه‌های سنگین جوامع اسلامی به این رژیم ناکام بود.
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: بزرگ‌ترین خدمت آمریکا برای ایران در این حمله سقوط صدام و نابودی این سفاک روزگار بود در حالی که آمریکا نه تنها به انرژی غنی عراق دسترسی پیدا نکرد بلکه ناکام از رسیدن به اهداف خود در عراق و افغانستان سرخورده و شکست خورده این کشورها را ترک کرده و از آن خارج شده است.
عاملی با یادآوری اینکه آمریکا در این حمله بی‌نتیجه خود سبب کشته شدن 5 هزار سرباز مسلح خود شد بیان داشت: این حمله، اقتصاد آمریکا را روز به روز ضعیف کرد به طوری که امروز معضلات اقتصادی داخل این کشور نتیجه بی‌تدبیری سران آمریکا در حمله به عراق و افغانستان است.
وی به برخی از آثار مخرب جنگ ویرانگر عراق اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه این یورش برای شیعه سنگین بود به طوری که با حضور آمریکا در منطقه دست‌های پشت پرده و آلوده به افکار و نیرنگ انگلیسی و ‌سعودی سعی کردند شیعه‌کشی را در عراق و بسیاری از کشورهای همسایه ترویج دهند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به هجمه سنگین آمریکا،‌ انگلیس، رژیم صهیونیستی و فرقه ضاله وهابیت و از طرفی ارتجاع عرب در نسل‌کشی شیعه را یادآور شد و اظهار داشت: شیعه‌کشی امروز به یک عادت مرسوم در کشورهای اسلامی با تحریک رژیم‌های فاسد تبدیل شده است به طوری که در عاشورای امسال 84 نفر شیعه بی‌گناه را در افغانستان به شهادت رساندند و به شدت این قتل و کشتار در کشورهای دیگر در حال انجام است.
عاملی به تفکر صدام ملعون در لذت بردن از ریخته شدن خون شیعه اشاره و تصریح کرد: تفکر انگلیسی، وهابی،‌ سعودی با فراهم کردن مقدمات فقهی و سیاسی برای کشتن شیعیان و ریختن خون آنها فتوا صادر می‌کنند تا در همه کشورهای اسلامی و حجتی جهان غرب شیعیان احساس راحتی و امنیت نکنند.
وی گفت: آنها از برای سیاسی در تمام دنیا تبلیغ کرده‌اند که شیعه هر کجا باشد به مانند بمب ساعتی است که کلید و دکمه آن به دست ایرانیان است.
امام جمعه اردبیل ترویج این تفکرات را مصداق روشنی از شیعه هراسی در دنیا اعلام کرد و بیان داشت:‌ این تدابیر امنیتی به حدی رسیده است که حتی در کشوری مانند مالزی به شیعیان در منزل خود اجازه عزاداری نمی‌دهند.
عاملی ابراز داشت: این اندیشه سختگیرانه به حدی رسیده است که سعی می‌کنند طرفداران شیعه را در یک کشور مرتجع حساب کرده و شهروند رسمی تلقی نکنند به گونه‌ای که در کشور عربستان سعی کردند شیعیان را به عنوان شهروندان غیر رسمی تلقی کرده و حتی زمینه خروج 18 شیعه به عنوان معارض را از کشور خود فراهم کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در پشت همه این قضایا فتنه و حیله انگلیسی‌ها نهفته است، اضافه کرد: آنها با توسل به برخی از اهل فتوا سعی کردند ریخته شدن خون شیعه را حلال اعلام کنند و با همین تدبیر در پاکستان، ‌افغانستان، ‌عراق، لبنان، سوریه و ... خون شیعه را می‌ریزند و به آن افتخار می‌کنند.
امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: ‌این اظهارنظرها به حدی سخیف است که مفتی عربستان روز کشته شدن صدام را در ایام عید قربان گرامی داشته و از او به عنوان شهید در مکتب اسلام یاد می‌کنند و در این روز کشته شدن شیعیان را برای خود واجب می‌دانند.
عاملی به سیاست دوگانه سران غرب در ایجاد تفرقه بین شیعیان و سنی‌ها و مذاهب دیگر اظهار داشت: این دوگانگی رفتار به حدی مشهور و معلوم است که سران غرب با تحرکی قومیت‌های مختلف در کشور سوریه در یک ماه گذشته خون 110 شیعه را در شهر مرزی حمس به زمین ریخته‌اند و اهالی این منطقه از ترس کشته شدن سر به بیابان و روستاهای همجوار گذاشته‌اند.
وی از بشار اسد به عنوان موالی ایران و پیرو خط مقاومت یاد کرد و افزود: ما به مظلومیت شیعه باید خون گریه کنیم اما به این حقیقت ایمان داریم که خداوند خود به عنوان شیعه از این خون و خونریزی‌ها انتقام می‌گیرد و نخواهد گذاشت که خون شیعه پایمال شود.
خطیب جمعه اردبیل به پیروزی قاطع اخوان‌المسلمین در کشور مصر اشاره کرد و بیان داشت: اگر غرب صحنه انتخابات را به گونه‌ای مدیریت کرده تا 20 درصد آرا را سلفی‌ها به دست آوردند تنها با فکر مهار کردن مسلمانان به این کار دست زدند.
عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز هفته حمل و نقل را گرامی داشت و از تلاشگران این مجموعه که شریان اقتصادی و حرکتی کشور را عهده‌دار هستند به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی قدردانی کرد.

* نگاه امانت‌گونه به مدیریت کار‌آمدی آن را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز با یادآوری اینکه جنگ نظام اسلامی با نظام غرب در طریق شناخت معروف و منکر است اظهار داشت: ما معتقدیم شناخت معروف از سه راه عقل، فطرت و شریعت اتفاق می‌افتد که در تمام زمینه‌ها اگر کارآمدی آنها شایسته و درست باشد هیچ وقت در شناخت معروف دچار مشکل نمی‌شویم.
عاملی یکی از علل تعطیلی فطرت بشری را ناآگاهی او به حقیقت و باطن اعمال دانست و بیان داشت:‌ ما از باطن اعمالی همچون ربا، زنا، دزدی، نگاه به نامحرم و ... آگاه نیستیم چرا که اگر با اصالت و باطن این اعمال آشنا شویم هرگز به آن دست نمی‌زنیم.
وی با یادآوری اینکه اگر یک مدیر به اصالت و حقیقت ایام مدیریتی خود که سریع و زودگذر است و به عنوان امانت الهی به شمار می‌رود نگاه کند هرگز به خاطر کسب مدیریت آبرو‌ریزی نمی‌کند.
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: ‌فردی که ربا می‌خورد اگر به باطن عمل خود به خوردن طعامی پر از آتش است توجه کند هرگز دور و بر ربا نمی‌گردد.
عاملی عقوبت اعمال را در این دنیا و جزای آن را قراردادی اعلام کرد و افزود: در جهان آخرت که نظام تکوین است عمل و کار انسان خود علت است و جزا می‌باشد.
وی در پایان سخنان خود افزود: ما بر اساس ذات پاک و نیت خالصانه خود باید وارد عمل شویم تا از رحمت و بخشش الهی بهره‌مند بوده و از عذاب آخرت و دوزخ رهایی پیدا کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول