اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت موسسه علامه عسگری صورت گرفت؛

برگزاری همایش استانی جشنواره علامه عسکری

خبرگزاری فارس: نخستین همایش استانی جشنواره علامه عسکری، به همت موسسه فرهنگی علامه عسکری، در دانشگاه یزد برگزار شد.

برگزاری همایش استانی جشنواره علامه عسکری
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه علمی فرهنگی علامه عسکری، همزمان با «هفته پژوهش» و در آستانه فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، آخرین همایش استانی نخستین جشنواره دوسالانه علامه عسکری، به همت موسسه علمی­ فرهنگی علامه عسکری و با همکاری و مشارکت دانشگاه یزد، در سالن اجتماعات این دانشگاه، برگزار شد.
در این همایش که به منظور پاسداشت جایگاه والای علمی مرحوم آیت‌الله علامه سید مرتضی عسکری برپا شد، از میان موضوعات گوناگون تألیفات آن عالم بزرگوار که بیشتر در گستره علوم قرآن و حدیث، تاریخ قرآن کریم، کلام، تاریخ اسلام و تحقیقات گسترده تطبیقی و تقریبی در مذاهب اسلامی و در راستای معرفی سنت صحیح پیامبر اکرم(ص) و عرضه واقع‌گرایانه و عاری از تعصّب تاریخ به نگارش در آمده‌اند، به موضوع تحریفات انجام گرفته در تاریخ و سنت نبوی پرداخته شد.
حدود هزار سال بود که تاریخ نگاران بر اثر اغوای افسانه‌پردازان دسیسه‌گری مانند سیف بن عمر (خالق افسانه عبد الله بن سبأ)، تأسیس شیعه را به ابن سبأ، یهودی تازه‌ مسلمان، نسبت می‌دادند. علامه عسکری  با سلسله تحقیقات جامع خود، ابرهای تیره‌گون ابهام، اتهام و افترا را از آسمان غبارآلود، کنار زد و با نمایاندن خورشید پر فروغ حقیقت، از راز هزار ساله افسانه عبد الله بن سبأ و بیش از 150 صحابی ساختگی دیگر، رمز گشایی کرد.
آن عالم فرزانه با استناد به دلایل پرشمار، معتبر و متقن از کتب شیعه و اهل تسنّن، علاوه بر اینکه انگیزه‌ و نحوه کار سازندگان دروغگو و افسانه پرداز آنها را در تحریف تاریخ اسلام و ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان، عیان ساخت، چنان دیوار بلند و مستحکمی از حقایق مسلم تاریخی برافراشت.
کارشناسان این مراسم، محمد حسین رجبی دوانی (استاد دانشگاه و تاریخ پژوه توانا) و محمد دزفولی (استاد دانشگاه و از شاگردان علامه) بودند.
همایش علمی نخستین جشنواره دوسالانه علامه عسکری اواخر بهمن ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول