اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمانشاه؛

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری کرمانشاه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه در پارک شاهد افتتاح شد.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری کرمانشاه افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری پیش از ظهر امروز با حضور استاندار کرمانشاه، رؤسای دانشگاه‌های استان و مسئولان اجرایی در محل دائمی نمایشگاه‌های استان کرمانشاه در پارک شاهد افتتاح شد.
مدیر‌کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمانشاه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: دفتر آموزش و پژوهش استانداری با راه‌اندازی ستاد هفته پژوهش، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را با همکاری 23 دستگاه اجرایی، موسسه تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در 118 غرفه در مساحت یک‌هزار و 600 متر مربع راه‌اندازی کرده است.
نریمان محمدی ادامه داد: هشت کمیته زیر مجموعه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان کرمانشاه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را اداره می‌کنند.
وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه هفته پژوهش را عهده‌دار است.
محمدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه سخنرانی‌ها و همایش‌های نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را برگزار می‌کند.
وی اضافه کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه در روز پایانی این نمایشگاه از پژوهشگران و محققان برتر استان تجلیل خواهد کرد، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با برگزاری برنامه‌های مختلفی مثل نواختن زنگ پژوهش و بازدید دانش‌آموزان از مراکز تولیدی و تحقیقاتی سهم بزرگی در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ایفا می‌کند.
مدیر‌کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای پژوهشی و بازدید اساتید و پژوهشگران از طرح‌های تولیدی و نیز بازدید تولیدکنندگان از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تحقیقاتی را اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت استان کرمانشاه عهده‌دار است.
محمدی افزود: کمیته ارزیابی و گزارش عملکرد نیز با ارائه گزارش مصور، مدون و منسجم وظیفه ارائه عملکرد نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را انجام خواهد داد.
وی دانشگاه صنعتی کرمانشاه را مسئول کمیته برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمانشاه عنوان کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: اگر چه هنوز با وضعیت مطلوب و ایده‌آل در زمینه تحقیق و پژوهش فاصله زیادی داریم اما روز به روز شاهد رشد بیشتر تحقیقات و پژوهش‌ها در استان کرمانشاه هستیم.
وی اضافه کرد: استان کرمانشاه در نمایشگاه علم تا عمل که شهریورماه امسال در تهران برگزار شد با ارائه 30 طرح و انتخاب شدن یکی از این طرح‌ها به عنوان طرح برتر ملی توانست جزو استان‌های گروه دوم کشور از لحاظ تولید مقالات برتر علمی و پژوهش‌ها باشد و در کنار استان‌های آذربایجان غربی، ‌خوزستان و البرز قرار بگیرد.
شایان ذکر است، در نمایشگاه علم تا عمل که شهریورماه سال جاری در تهران برگزار شد؛ بیش از یک‌هزار و 400 طرح علمی توسط دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور ارائه شده بود که تنها 25 طرح به عنوان طرح برتر ملی شناخته شدند و استان کرمانشاه توانست ارائه دهنده یک طرح ملی در این نمایشگاه باشد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول