اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شیلات ایران خبر داد:

اختصاص 25 میلیارد تومان برای پرورش ماهی گیلان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت سازمان شیلات ایران گفت: امسال بیش از 25 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی ماهیان گرمابی و سردآبی و پرورش ماهی در قفس به گیلان اختصاص می‌یابد.

اختصاص 25 میلیارد تومان برای پرورش ماهی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمزه رستم‌پور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سازمان شیلات ایران را دستگاه حاکمیتی دانست و اظهار داشت: این سازمان بیش از 70 بندر صیادی در کشور ساخته است.
وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه شیلات ایران بیان داشت: صید و صیادی در جهان رو به کاهش است و ذخایر برداشت نمی‌شود.
این مسئول، تجهیز ناوگان صیادی را از برنامه‌های مهم شیلات ایران نامید و تصریح کرد: شناور برای سوخت‌رسانی و روش‌های صید را دنبال می‌کنیم که اقتصادی شود.
وی، بیشترین اهداف شیلات را موضوع توسعه آبزی‌پروری ذکر کرد و ابراز داشت: بیش از 800 هزار منابع آبی در کشور وجود دارد که تنها سه درصد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رستم‌پور، منابع آبی گیلان را فوق‌العاده دانست و بیان داشت: در گیلان آب‌بندان‌های زیاد و 4 هزار حلقه چاه وجود دارد و سد سفیدرود یکی از ظرفیت‌های مهم این استان است.
وی، وجود تالاب انزلی، مراکز پرورش ماهیان خاویاری، ماهی در قفس و... را از جمله ویژگی‌های بارز گیلان در آبزی‌پروری عنوان کرد.
معاون برنامه‌ریزی شیلات ایران با تصریح بر اینکه بیش از 50 درصد  رهاسازی ماهیان در گیلان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد بازارهای جدید و افزایش کارخانه‌های فرآوری و حمل و نقل آبزیان یکی از اهداف مهم شیلات در استان‌های کشور است.
وی، سرانه مصرف ماهی در کشور را 8.5 کیلوگرم و در گیلان 14.2 کیلوگرم ذکر کرد و یادآور شد: گیلان به لحاظ آبزی‌مصرفی دارای رتبه پنجم کشوری است.
رستم‌پور با اشاره به استقبال کم جوانان در امر آبزی‌پروری افزود: نسل جوان کمتر سراغ آبزیان می‌روند و این امر در گیلان نیز رو به کاهش است.
وی پیگیری جذب سرمایه‌گذار در استان‌ها را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: موضوع سرمایه‌گذار در امر آبزی‌پروری باید به طور جدی در استان‌ها پیگیری شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شیلات ایران، عرضه ماهی در کنار خیابان را زیبنده گیلان ندانست و تصریح کرد: 135 واحد فرآوری داریم و عرضه ماهی در کنار خیابان در شٱن مردم این استان نیست.
وی، با بیان اینکه زمانی در ایران بیش از 50 درصد خاویار را صادر می‌کردیم، خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت ذخایر خاویاری با پیشنهاد پنج کشور حاشیه خزر و همچنین موافقت رئیس جمهوری‌مان، صید ماهیان خاویاری دریای خزر ممنوع شده است.
رستم‌پور، ممنوعیت صید ماهیان خاویاری را یک فرصت برای بازسازی ذخایر دانست و اظهار داشت: امسال بیش از 25 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی ماهیان گرمابی و سردآبی و پرورش ماهی در قفس به گیلان اختصاص می‌یابد.
وی، تولید آبزیان کشور را از مسائل قابل پیگیری و مهم در گیلان ذکر کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول