اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

تغییر نام پل شهید رجایی به 9 دی اقدام مناسبی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: شهید رجایی نیز مال این انقلاب است و تغییر این نام به ۹ دی مناسب نیست.

تغییر نام پل شهید رجایی به 9 دی اقدام مناسبی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شنبه شب در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر قزوین شورای شهر قزوین موضوع نامگذاری مکانی به نام 9 دی را در دستور کار قرار داد.
در این جلسه شورای شهر به جای نامگذاری از نامگذاری مکانی جدید و شایسته با عنوان 9 دی طفره رفت و با  تغییر نام پرونده این نامگذاری را پایان داد و به تغییر نام چهارراه عمران به 9 دی رأی داد این در حالی است که معاون استاندار قزوین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز با این تغییر نام مخالفت کرده و خواستار نامگذاری شایسته‌ای در این خصوص شده بودند.
پل چهارراه عمران در حالی به نام 9 دی نام گرفت که در حال حاضر تابلوهای نام شهید رجایی آن نصب شده و در تبلیغات شهرداری هم عنوان شهید رجایی برای این پل استفاده شده است.
 
* مخالف نامگذاری پلی به نام 9 دی هستم
در این میان 9 دی یک مخالف هم داشت، عضو  شورای شهر قزوین در خصوص نامگذاری پل واقع در چهار راه عمران به نام 9 دی در امتداد پل چهار نادری که هفت دی نام دارد، اظهار کرد: من با این اسم مخالف هستیم و این نظر شخصی بنده است؛ بین هفت و 9 همواره اختلاف خواهد شد.
غلامحسین شیری عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که این همه نامگذاری در سطح شهر انجام می‌شود و بزرگان قزوین پیشنهاد می‌دهند و یک مورد انتخاب شود و 20 اسم را شورای نامگذاری انتخاب کند و مردم رأی دهند که چه نامی گذاشته شود.
 
* تغییر نام پل شهید رجایی به 9 دی اقدام مناسبی نیست
این مصوبه شورای شهر قزوین در حالی است که؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در آخرین جلسه ستاد هماهنگی مراسم 9 دی خطاب به نماینده شهردار گفت: به عنوان نمونه در تهران می‌بینیم خیابانی یا میدانی به نامی نامگذاری شده ولی رانندگان تاکسی با شنیدن نام قدیم و با بیان نام قدیم مسافران را جابجا می کنند.
حجت الاسلام علی قابل ادامه داد: پل چهارراه عمران نیز در میان مردم حتی به پل شهید رجایی نیز معروف نشده و مردم این مکان را با عنوان چهار راه عمران می‌شناسند از طرفی شهید رجایی نیز مال این انقلاب است و تغییر این نام نیز مناسب نیست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: شهرداری بهتر است روی پروژه دیگری تمرکز کند و از هم اکنون پروژه دیگری که مناسب باشد و در حال ساخت است به این عنوان نامگذاری شود و با نصب تابلویی از هم‌اکنون نام آن به نام 9 دی در میان مردم معرفی شود.
وی یادآور شد: آری تغییر نام یک پل از نام شهید بزرگوار رجایی به نام 9 دی اقدام مناسبی نیست و بهتر است شهرداری به فکر جای مناسب دیگری باشد.
 
* مکانی شایسته برای 9 دی نامگذاری کنید
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: 9 دی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب است و حماسه بزرگی است که در کنار حماسه‌های دیگر به دست ملت بزرگ ایران خلق و ماندگار شد.
حجت‌الاسلام عباس نظری افزود: به نظر من حتی نامگذاری چهارراه عمران به نام شهید رجایی نیز درست نیست و باید مکان مناسب‌تری نیز برای نامگذاری به نام شهید رجایی انتخاب شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول