اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد:

اختصاص اعتبار 61 میلیارد تومانی به جهاد کشاورزی اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال بیش از 61 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای جهاد کشاورزی استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

اختصاص اعتبار 61 میلیارد تومانی به جهاد کشاورزی اردبیل
مهدی مهدی‌زاده در حاشیه جلسه کمیته آب و کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این توجه ویژه ناشی از اولویت داشتن طرح‌های بخش کشاورزی و محوریت توسعه استان اردبیل بر اساس روند توسعه بخش کشاورزی بوده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بیان داشت: برای پروژه‌ها و سدهای معیشتی 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که انتظار می‌رود تا پایان سال مالی امسال با تخصیص این رقم یک روند رو به جلو را در تکمیل پروژه‌های معیشتی شاهد باشیم.
این مسئول ادامه داد: همه دستگاه‌های همسو با توسعه بخش کشاورزی مصمم به تکمیل این ابنیه‌های زیربنایی هستند تا با مهار آب‌های سطحی بتوان به رونق بخش کشاورزی کمک کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت مهار و ذخیره‌سازی 75 درصد آب‌های سطحی در استان اردبیل گفت: ما هم اکنون در استان اردبیل 766 هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی داریم که 230 هزار هکتار آن آبی، 500 هزار هکتار دیم و 36 هزار هکتار نیز باغ است.
مهدی‌زاده ادامه داد: این حجم اراضی نیازمند بهره‌برداری بهینه و درست است که ما با یک سیاست‌گذاری درست در حوزه مدیریت آب و خاک می‌توانیم بهترین بهره‌برداری را از این منابع ارزشمند داشته باشیم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه دولت در پرداخت تسهیلات رایگان و همچنین ارزان قیمت به متقاضیان آبیاری مکانیزه اشاره کرد.
مهدی‌زاده بیان داشت: مقرر شده 85 درصد منابع این حوزه از طریق صندوق توسعه کشور به صورت بلاعوض در اختیار زارعان قرار گیرد و 15 درصد نیز به صورت آورده شخصی از سوی زارعان تعیین شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود مهار و تامین آب، تکمیل طرح‌های شبکه آبیاری رودخانه ارس و سرمایه‌گذاری‌های لازم در حوزه سدهای خاکی و معیشتی را در کنار مکانیزه کردن سیستم‌ آبیاری از مهم‌ترین اولویت‌ها در سال آینده اعلام کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول