اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پژوهشگران خراسان‌جنوبی پژوهش‌های کاربردی انجام دهند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از پژوهشگران خراسان جنوبی انتظار می‌رود که نسبت به ارائه پژوهش‌های کاربردی تلاش کنند.

پژوهشگران خراسان‌جنوبی پژوهش‌های کاربردی انجام دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای پژوهش دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: باید فرهنگ پژوهش در میان اقشار مختلف مردم نهادینه‌سازی شود.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از ضروریات این بخش این است که باید بحث نوآوری در ارائه پژوهش‌ها فرهنگ‌سازی و در دانشگاه‌ها نیز به آن بیش از پیش پرداخته شود.
امام جمعه بیرجند به سابقه علمی و پژوهشی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی و دانشگاهی است و حوزه‌های علمیه استان دارای قدمتی 700 ساله است.
رضایی بیرجندی ادامه داد: از استانی با این سابقه علمی و فرهنگی انتظار می‌رود که تحقیقات و پژوهش‌های بسیار مفید و موثری به کشور ارائه کند تا در راه توسعه کشور و دستیابی به افق ایران 1404 عملیاتی شود.
وی بر کاربردی کردن پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: باید جلسات متعددی در حوزه تحقیق و پژوهش در استان برگزار شود و این جلسات نیز زمینه رشد و تعالی استان را فراهم کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در دین مبین اسلام توصیه‌های زیادی برای علم‌آموزی شده است و علم و دین از یکدیگر جداناپذیر هستند و این موضوع در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته و در سطح جامعه نیز باید احیا شود.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ یک جامعه منحرف کاری بسیار دشوار است،‌ افزود: در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) حقایق را جایگزین خرافات آن عصر کرد و این کار بسیار سخت و دشوار بوده است.
وی گفت: باید اهمیت مسئله پژوهش از دوران کودکی در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود و این امر باید توسط افرادی آگاه به مسائل و فعال در حوزه تحقیق و پژوهش انجام شود تا زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان فراهم شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول