اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان تهران:

موقوفات کشور مورد بی‏مهری قرار گرفته‏اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: موقوفات کشور مورد بی‏مهری و بی‏توجهی قرار گرفته‏اند.

موقوفات کشور مورد بی‏مهری قرار گرفته‏اند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین احمدیان ظهر امروز در مراسمی با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، مسئول اوقاف و امور خیریه شمال شرق استان تهران و دیگر مسئولان بومهن اظهار کرد: متاسفانه موقوفات کشور مورد بی‏مهری قرار گرفته‏اند.
وی تصریح کرد: این نامهربانی‏ها، موقوفات کشور را دستخوش حوادث متعددی ساخته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: موقوفاتی که به واسطه ارادت اجدادمان به ائمه معصومین (ع) وقف شده در وضع مناسبی به سر نمی‏برند.
احمدیان با اشاره به یکی از موقوفات مورد تجاوز در پایتخت خاطرنشان کرد: یکی از موقوفات پایتخت که در زمان رژیم ستمشاهی از سوی مردم وقف شده بود، پس از انقلاب، با بی‏مهری مورد تجاوز قرار گرفت.
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: این موقوفه که روزگاری به سبب برخورداری از مراکزی نظیر حوزه علمیه، مدرسه، حسینیه و ... به‌عنوان مجتمعی فرهنگی قلمداد می‏شد امروز توسط عده‏ای اراذل و اوباش خریداری و فروخته شده است.
وی از پیگیری موضوع موقوفات در استان تهران خبر داد و افزود: اما سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران با جدیت مبحث موقوفات این استان را پیگیری خواهد کرد.
 
* کربلا بزرگ‌ترین صحنه حماسی تاریخ
احمدیان، کربلا را بزرگ‏ترین صحنه حماسی تاریخ دانست و افزود: از زمان آدم تا به امروز هیچ صحنه‏ای به اندازه کربلای معلی مملو از درس‏های بزرگ و حماسه‏های بی‏بدیل نبوده است.
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: صرف‏نظر از حماسه‏سازی‏های عاشورائیان، عرفان در این عرصه بی‏نظیر دیگر مبحث مورد تاکید علمای تشیع است.
وی افزود: در آن روزهای سرنوشت‏ساز تقابل حق و باطل، راز و نیاز و نماز حتی در ظهر عاشورا از ردیف اعمال سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش دور نماند.
احمدیان تصریح کرد: چراکه ایشان جنگ، حماسه، فرزندان و در یک کلام همه چیز خود را در مسیر احیای نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر فدا می‏کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول