اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقابل عوامل طبیعی؛

باغداران هرمزگانی تنه درختان خود را بیمه می‌کنند

خبرگزاری فارس: باغداران هرمزگان طی اعلام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تنه درختان خود را در مقابل حوادث طبیعی و قهری بیمه می‌کنند.

باغداران هرمزگانی تنه درختان خود را بیمه می‌کنند
 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عصر امروز در جمع خبرنگاران از بیمه کردن تنه درختان مرکبات در استان خبر داد و گفت: باغداران استان با پرداخت حق بیمه می‌توانند نسبت به بیمه کردن تنه درختان مرکبات خود اقدام و در صورت بروز خسارت توسط عوامل طبیعی و قهری، خسارت وارده را جبران کنند.
روح الله شهابی نژاد اظهار داشت: بر اساس درخواست‌های مردمی و پیگیری ستاد بیمه استان، آیین نامه و دستور‌العمل بیمه درختان مرکبات از سوی صندوق بیمه کشور برای اجرا به صورت آزمایشی برای نخستین بار در استان صورت گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل باغداران هرمزگان می‌توانند تنه درختان خود نظیر نارنگی، لیموترش و شیرین و گریپ فروت را بیمه کنند. 
رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه حق بیمه مرکبات قبل و بعد از باروری محصول با یکدیگر متفاوت است، بیان داشت: کل تعرفه بیمه در محصول "گریپ فروت" قبلاً از باروری این محصول یک میلیون و 400 هزار ریال است که نیمی از آن را کشاورزان و نیم دیگر را دولت متقبل می‌شود و بعد از باروری محصول مجموع حق بیمه دو میلیون و 100 ریال است که یک میلیون و 50 هزار ریال آن را کشاورز و مابقی را دولت به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.
شهابی‌نژاد ادامه داد: در محصول لیموترش قبل از باروری محصول کل حق بیمه یک میلیون و 260 هزار ریال و بعد از باروری یک میلیون و 890 هزار ریال است که در هر دو صورت نیمی را دولت به عنوان یارانه و نیم دیگر را کشاورز به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند.
رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: در محصول لیمو شیرین نیز کل حق بیمه قبل از باروری محصول یک میلیون و 20 هزار ریال و بعد از باروری یک میلیون و 680 هزار ریال است که در هر دو مورد نیمی را کشاورز و نیمی را دولت پرداخت می‌کند.
به گفته وی در محصول "نارنگی" قبل از باروری محصول کل حق بیمه 840 هزار ریال و بعد از باروری یک میلیون و 260 هزار ریال است که در این خصوص نیز نیمی را کشاورز و نیم دیگر را دولت پرداخت می‌کند.
به گفته شهابی‌نژاد در صورت بروز خسارت کلی حداکثر تعهد بیمه برای پرداخت غرامت در درختان پیوندی و غیر پیوندی قبل از باروری چنانچه نیار به کاشت مجدد نهال باشد، حداکثر مبلغ 40 میلیون ریال و بعد از باروری 50 میلیون ریال غرامت پرداخت می‌شود. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول