اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران:

مازندران دارای بیمارستان صحرایی سیار شد

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: برای نخستین بار جمعیت هلال احمر مازندران دارای سیستم RDH بیمارستان صحرایی سیار در شمال کشور شده که ارزش آن بیش از 5 میلیارد ریال است.

مازندران دارای بیمارستان صحرایی سیار شد
مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: نخستین مانور منطقه‌ای تیم‌های مراقبت‌های بهداشتی اولیه BHCU جمعیت هلال احمر استان‌های مازندران، گلستان و گیلان در منطقه هزار جریب نکا آغاز شد.
وی اظهار داشت: این مانور که با هدف تامین امکانات ضروری اولیه، درمان اورژانسی، پیشگیری و مراقبت‌های بهداشتی اولیه در شرایط بحران است از 27 آذر ماه شروع شده و به مدت سه روز ادامه دارد.
ولی‌پور ادامه داد: این مانور 31 روستای آن منطقه را زیر پوشش قرار می‌دهد که گروه هدف روستاهای زیارت‌کلا، چناربن و فریمک بوده و روستاهای سوته‌خیل، اپچین، ملاخیل، اذرک، کفکور محسن‌آباد، سورک و لایی رودبار نیز به عنوان گروه مداخله زیر پوشش قرار می‌گیرند.
ولی‌پور با بیان اینکه علت برگزاری این مانور با فرض وقوع سیل در این منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: در مجموع از مازندران 35 نفر، گیلان11 نفر و گلستان 15 نفر به عنوان کادر پزشکی در قالب پزشک‌های عمومی، متخصص زنان، اطفال، داخلی، جراح عمومی، مشاور خانواده و تکنیسین بیمارستان دارویی به همراه تمام وسایل و تجهیزات بیمارستان صحرایی سیار، دارو و امکانات پزشکی شرکت دارند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان مازندران ادامه داد: این مانورها در 9 استان کشور به صورت منطقه‌ای برگزار شده که میزبانی منطقه شمال کشور به جمعیت هلال احمر مازندران واگذار شده و استان‌های گیلان و گلستان به عنوان پشتیبانی عمل می‌کنند.
وی گفت: برای نخستین بار جمعیت هلال احمر مازندران دارای سیستم RDH بیمارستان صحرایی سیار در شمال کشور شده که ارزش آن بیش از 5 میلیارد ریال است.
ولی‌پور در پایان از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، راه و ترابری، مرکز بهداشت شهرستان‌های نکا و بهشهر و آموزش و پرورش نکا به عنوان سازمان‌های مشارکت کننده در این مانور تشکر کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول