اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیر امور طیور جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

80 درصد زنبورداران آذربایجان‌شرقی بی‌سواد و کم‌سواد هستند

خبرگزاری فارس: معاون مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت : 80 درصد از زنبورداران استان بی‌سواد و کم‌سواد بوده،11 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فقط هفت درصد تحصیلات عالی دارند.

80 درصد زنبورداران آذربایجان‌شرقی بی‌سواد و کم‌سواد هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اصغر رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه عسل جایگاه خود را در سبد غذایی مردم پیدا نکرده است، افزود: این موضوع به دلیل فرهنگ‌سازی نامناسب و تبلیغ غلط نسبت به تولید عسل است.
وی با بیان اینکه میزان سواد کم زنبورداران را شاید بتوان مهم‌ترین مشکل زنبورداری در استان دانست، ادامه داد: 80 درصد از زنبورداران استان بی‌سواد و کم‌سواد بوده و فقط 11 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و هفت درصد تحصیلات عالی دارند.
کارشناس زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه تعداد زیادی از برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی کارشناسان پرورش زنبور عسل به دلیل اطلاعات و تحصیلات کم از سوی پرورش‌دهندگان با مشکل رو به رو می‌شود، تاکید کرد: پرورش زنبور عسل بستگی زیادی به مساعد بودن شرایط آب و هوایی دارد و در این صورت بسیاری از مشکلات زنبورداران حل می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش زنبورداران برای بالابردن راندمان تولید و درآمد تولیدکنندگان توسط کارشناسان افزود: بالا بودن ریسک در کنار آموزش‌های لازم فنون، لزوم پوشش بیمه و توسعه آن را در صنعت زنبورداری افزون ساخته است. 
رضایی، یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم پرورش دهندگان زنبور عسل را مشکل بیمه تامین اجتماعی خود زنبورداران دانست و با بیان اینکه این مشکل نیز با مساعدت سازمان تامین اجتماعی و با تلاش اتحادیه زنبورداران کشور همچنین معاونت بهبود تولیدات دامی رفع شده است، ادامه داد: زنبورداران می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی در کلیه شهرستان‌ها اقدام به بیمه خود کنند.
معاون مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سهم دولت از 27 درصد حق بیمه زنبوردار، 10 درصد است، افزود: دولت این مبلغ را از محل اعتبارات هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت می‌کند و زنبورداران می‌توانند با پرداخت 17 درصد مابقی سهم بیمه از مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله درمانی، بازنشستگی و عمر بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون زنبورداران استان مشمول بیمه نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: با توافق به عمل آمده با بیمه تامین اجتماعی، تمام زنبورداران زیر 50 سال اعم از زن و مرد، مشمول بیمه تامین اجتماعی و استفاده از مزایای آن، بازنشستگی و از کار افتادگی می‌شوند همچنین زنبوردارانی که بیمه هستند در این بخش شامل بیمه تکمیلی نیز می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول