اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا خبر داد:

پلمب یک واحد صندوق قرض‌الحسنه در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا از پلمب یک واحد تعاونی صندوق قرض‌الحسنه بدون مجوز به دلیل شکایت 30 شاکی خبر داد و گفت: مسئول این واحد متخلف با قرار وثیقه 400 میلیون تومان بازداشت شد.

پلمب یک واحد صندوق قرض‌الحسنه در صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، فریدون آقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با قدردانی از همکاری خوب تمام شهروندان، هئیت‌های عزاداری و روحانیون مساجد در ایام تاسوعا و عاشورای اباعبدالله‌ الحسین (ع)، اظهار داشت: تعهدات و برنامه‌ریزی‌های مردم با پلیس و پلیس با مردم در برپایی دسته‌های عزاداری در سطح شهر نسبت به گذشته بسیار خوب و شایسته بوده است.
وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی صومعه‌سرا در طول 10 روز گذشته، از وقوع حادثه منجر به قتل در یک خانواده صومعه‌سرایی خبر داد.
فرمانده انتظامی صومعه‌سرا افزود: به دنبال مراجعه مردی به پلیس مبنی بر اینکه دو فرزندش با هم درگیر شدند و یکی از آنان به قتل رسیده است، بلافاصله کارآگاهان این فرماندهی در صحنه حاضر شدند و نسبت به دستگیری ضارب اقدام کردند.
وی افزود: بررسی اولیه حاکی از درگیری خانوادگی بوده و این ضارب برای حل اختلاف بین اعضای خانواده از چاقوی موجود در درگیری استفاده کرده و برادرش را به قتل رسانده است.
آقایی، با بیان اینکه نباید در خانواده‌ها نزاع‌های فیزیکی صورت گیرد، یادآور شد: عدم اعمال کنترل لازم از طرف اولیا موجب وقوع چنین جنایتی می‌شود که جبرانش محال است.
وی، تعامل مردم با پلیس را خوب توصیف کرد و بیان داشت: هر چند پلیس در کوتاه‌ترین زمان پس از اطلاع از موضوع در صحنه حاضر شده و این اقدام رضایت عمومی را در پی داشته است، ولی باید خانواده‌ها خودشان نقش ارزنده‌تری در ایجاد امنیت کانون خانوادگی ایفا کنند.
فرمانده انتظامی صومعه‌سرا به دستگیری یک سارق حرفه‌ای احشام در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این فرد به همراه شخصی دیگر احشام را از صومعه‌سرا سرقت کرده و برای فروش به شهرستان‌های دیگر می‌بردند که پس از بررسی هر دو سارق دستگیر و با قرار وثیقه راهی زندان شدند.
به گفته وی، این سارقان تاکنون 10 رأس احشام را از صاحبان آنها سرقت کرده بودند که سرانجام شناسایی و دستگیر شدند.
آقایی، دستگیری سارق اسباب منزل را از دیگر اقدام‌های انتظامی این شهرستان در مدت چند روز گذشته، عنوان کرد و ابراز داشت: این فرد به اتهام سرقت طلا و جواهر به ارزش 5 میلیون تومان از یک منزل شخصی با همکاری پلیس آگاهی دستگیر شده است.
به گفته وی، تمام اموال مسروقه از سارق مذکور شناسایی و کشف شد که پس از طی مراحل قانونی به مالباخته تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از دستگیری سه کلاهبردار جعل اسناد در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد با جعل گواهی حقوقی تعهد پرداخت با جعل مهر رسمی یکی از اداره‌های صومعه‌سرا برای پرداخت ضمانت در تسهیلات وام خودرو اقدام می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه پس از اجرای تحقیقات پلیس آگاهی، جاعلان مذکور به سردسته فردی 45 ساله به نام «ت.ج» دستگیر شدند، تصریح کرد: از این افراد تعدادی برگ تعهد کسب حقوقی خام و فیش‌های جعلی اداره‌های مربوطه و پروانه‌های کسب به صورت خام کشف و ضبط شده است.
این مسئول با اشاره به اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و جریمه‌های آن، اذعان داشت: این طرح که شامل نرخ جدیدی از جریمه تخلفات رانندگی است، از اول دی ماه در سراسر کشور به مرحله  اجرا در می‌آید.
وی با تاکید بر دقت و توجه رانندگان در هنگام رانندگی در طول مسیر‌ها، افزود: اگر رانندگان رعایت بیشتری در قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند کمتر مورد اعمال قوانین سنگین طرح جدید جریمه‌های رانندگی قرار می‌گیرند.
آقایی، به ویژه از صاحبان نمایشگاه‌های اتومبیل خواست تا نسبت به عدم سد معبر اتومبیل‌های خود در خیابان‌ها یا پیاده‌روها توجه بیشتری کنند.
وی با اشاره به ادامه اجرای طرح امنیت اخلاقی در صومعه‌سرا، یادآور شد: این طرح در تمام فصول سال اجرا می‌شود و با متخلفان اخلاقی برخورد جدی صورت می‌گیرد.
فرمانده انتظامی صومعه‌سرا به توقیف وسایل نقلیه عمومی و شخصی اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته بالغ بر 142 خودرو و  217 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی، حرکات مارپیچ و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شده و به پارکینگ منتقل داده شدند.
وی از پلمب یک واحد تعاونی صندوق قرض‌الحسنه در صومعه‌سرا خبر داد و ادامه داد: این تعاونی به دلیل شکایت 30 شاکی از ادامه فعالیت منع و پلمب شده است.
آقایی، متذکر شد: این واحد صندوق قرض‌الحسنه به صورت غیر قانونی و بدون مجوز رسمی فعالیت می‌کرد که مسئول آن با قرار 400 میلیون تومان وثیقه بازداشت شد.
وی، پلمب 16 واحد صنفی و کشف بالغ بر 5 کیلوگرم انواع مواد مخدر  را از دیگر فعالیت‌های انتظامی صومعه‌سرا در 10 روز گذشته برشمرد.
فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با اشاره به عدم توجه برخی رانندگان در روشن گذاشتن خودروهای خود بدون وجود سرنشین در کنار خیابان‌ها، اظهار داشت: بی‌احتیاطی رانندگان مهم‌ترین دلیل افزایش دزدی در شهرهاست.
وی، ابراز داشت: هوشیاری و توجه مضاعف صاحبان وسایل نقلیه در مایوس کردن سارقان از سرقت و در نتیجه کاهش سرقت بسیار موثر و حیاتی است.
 انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول