اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خبر داد:

کاهش کشته‌شدگان تصادف در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: طی هشت ماه سال جاری تعداد کشته‌های تصادفات درون شهری در شهرستان قزوین از 27 نفر به 15 نفر کاهش پیدا کرده است.

کاهش کشته‌شدگان تصادف در قزوین
غلامعلی حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: براساس آمار پزشک قانونی طی هفت ماهه سال جاری در محورهای درون شهری و برون شهری 34 نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که این رقم سال گذشته 36 نفر بوده است.
وی ادامه داد: بررسی این آمار حکایت از کاهش دو نفر کشته معادل 5.5 درصد را دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اضافه کرد: طی هشت ماهه سال جاری در پنج شهرستان و 24 شهر استان 914 فقره تصادف جرحی اتفاق افتاده که به نسبت یکهزار و 338 فقره مدت مشابه سال گذشته 31.6 درصد کاهش داشته است.
وی اعلام کرد: در تصادف خسارتی نیز آمار وقوع از سه هزار و 38 فقره در هشت ماهه سال گذشته به 601 فقره درسال جاری رسیده که حدود 500 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
حسنی حاطرنشان کرد: در کاهش تصادفات خسارتی باید تسهیلات بیمه‌ای را نیز مد نظر قرار داد چرا که بیمه‌ها تا 1.5 میلیون تومان بدون کروکی خسارت می‌دهند البته با افزایش تعرفه دیه تعهدات بیمه نیز برای پرداخت خسارت بدون کروکی به دو میلیون 250 هزار تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: براساس آمار پزشکی قانونی در هفت ماهه سال جاری 34 نفر در محورهای درون شهری استان قزوین کشته شده‌اند که این رقم سال گذشته 36 نفر بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین افزود: در این میان تعداد کشته‌های تصادفات درون شهری در شهرستان قزوین از 27 نفر به 15 نفر کاهش پیدا کرده است ولی در شهرستان‌های دیگر ما شاهد وضعیت مطلوبی نیستیم به طوری که در شهرستان تاکستان هفت کشته سال گذشته تنها به شش کشته کاهش پیدا کرده است.
وی عنوان کرد: در شهرستان آبیک سال گذشته هیچ کشته‌ای نداشتیم ولی امسال به دو نفر افزایش یافته، در شهرستان البرز سال گذشته یک نفر کشته داشتیم که امسال به شش نفر افزایش یافته است و در شهرستان بوئین‌زهرا سه کشته سال گذشته به پنج کشته در سال جاری رسیده است.
حسنی خاطرنشان کرد: این آمارها نشان می‌دهد که ما در همه شهرستان‌ها به جز شهرستان قزوین شاهد افزایش کشته‌ها در تصادف رانندگی بوده‌ایم بنابراین باید بگوییم که مردم شهرستان قزوین در این ایام رانندگیشان بهتر شده، پلیس بهتر عمل کرده و شهرداری نیز در ارتباط با مهندسی ترافیک عملکرد بهتری داشته است همچنین عابران نیز رفتار بهتری داشته اند.
وی تأکید کرد: البته این سخن بدان معنا نیست که وضعیت تصادفات و رفتارهای ترافیکی در قزوین خیلی عالی است بلکه منظور بهتر شدن رفتارها به نسبت گذشته است چرا که در این مدت تعداد خودروها نیز افزایش یافته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین ادامه داد: این آمارها نشان می‌دهد توجه مردم در مرکز استان به فرهنگ شهرنشینی و ترافیکی در مقایسه با شهرستان‌های استان رشد بهتری پیدا کرده است.
وی افزود: در شهرستان‌ها آهنگ اصلاحات هندسی، آهنگ کْندتری بوده و در قزوین نیز اگرچه این آهنگ به نسبت انتظارات کند است ولی قزوین در اصلاح هندسی، تعریز معابر و سایر نواقص کارهای خوبی انجام داده است.
حسنی اضافه کرد: دوربین‌های کارگذاشته شده در قزوین توانسته مقداری از تعجیل رانندگان را بکاهد و در این میان پل‌های هوایی و دوربرگردان‌هایی که انجام شده به بهبود ترافیک کمک کرده است.
وی اظهار کرد: در شهرستان قزوین طی هشت ماهه سال جاری 14 هزار و 769 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که به نسبت 9 هزار و 616 دستگاه در سال گذشته 53 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: در استان قزوین 23 هزار و 201 دستگاه در مجموعه پنج شهرستان موتورسیکلت توقیف شده و این رقم به نسبت سال گذشته با 17 هزار و 72 دستگاه افزایش 35 درصدی را نشان می‌دهد البته در این شرایط در شهرستان البرز حتی کاهش توقیف را نیز داشته‌ایم.
وی تأکید کرد: توقیف خودرو در هشت ماهه سال جاری در شهرستان قزوین هفت هزار و 789 دستگاه بوده که به نسبت سال گذشته با پنج هزار و 986 دستگاه 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
حسنی عنوان کرد: مقایسه این آمار نشان می‌دهد که شهرستان‌های استان در این زمینه فعالیت کمتری داشته‌اند چرا که از 9 هزار و 824 دستگاه خودرو توقیف شده طی سال جاری رشد 23.5 درصدی را به نسبت 7 هزار و 954 دستگاه شاهد هستیم.
وی بیان کرد: امسال حدود 388 هزار و 200 برگ جریمه صادر شده که به نسبت سال گذشته با 391 هزار و 50 برگ کاهش هفت دهم درصدی را شاهد هستیم که عملکرد خوبی است یعنی نیازی به جریمه نبوده و تخلفات تا آن حد نمود نداشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: سال جاری در کل استان 61 هزار و 990 نفر به دلیل استفاده از کمربند ایمنی جریمه شده‌اند که این رقم سال گذشته 75 هزار و 894 مورد بوده که این کاهش نشان از نهادینه شدن استفاده از کمربند در میان رانندگان دارد.
وی اظهار کرد: اما در استفاده از کلاه ایمنی تعداد جریمه‌های رانندگان موتورسیکلت از 21 هزار و 110 مورد در سال گذشته به 23 هزار و 435 مورد در سال جاری رسیده که رشد 11 درصدی را نشان می دهد.
حسنی یادآور شد: در تجاوز به عابر پیاده نیز امسال 9 هزار و 507 برگ جریمه صادر شده که سال گذشته شش هزار و 778 فقره بوده است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول