اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

2 بیمارستان اصفهان مجهز به متخصصان طب اورژانس هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد متخصصان طب اورژانس به اندازه‌ای نیست که بتوانند تمام بیمارستان‌های اصفهان را پوشش دهند.

2 بیمارستان اصفهان مجهز به متخصصان طب اورژانس هستند
فرهاد حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر تعداد زیادی از افراد از سوی دانشگاه علوم پزشکی تحت آموزش طب اورژانس قرار گرفتند که این نگرانی وجود دارد که نتوان از این تعداد آموزش دیده به نحو صحیحی در مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار داد.
وی بیان داشت: لازم است که در ابتدا یک نیازسنجی نسبت به متخصصان طب اورژانس در سطح بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اصفهان صورت گیرد و سپس به همان تعداد آموزش داده شود.
عضو کمیته مدیریت بحران بیمارستان الزهرای اصفهان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 16 متخصص طب اورژانس عضو کمیته مدیریت بحران هستند که 9 نفر آنها از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند، افزود: در حال حاضر تنها دو بیمارستان الزهرای اصفهان و کاشانی مجهز به متخصصان طب اورژانس است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد متخصصان طب اورژانس به اندازه‌ای نیست که بتوانند تمام بیمارستان‌های اصفهان را پوشش دهند.
حیدری افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون نگاه خوبی به مسئله طب اورژانس در اصفهان دارند و تعامل قوی بین این دو ارگان برقرار شده است.
وی که تعریفی از نحوه مدیریت منابع در زمان بحران ارائه داد، گفت: در این زمان باید منابع موجود، منابع مورد نیاز تعیین شود و تعیین چگونگی تأمین منابع در شرایط عادی و بحران و مشخص کردن چگونگی اولویت‌بندی مورد بحث قرار گیرد.
عضو کمیته مدیریت بحران بیمارستان الزهرای اصفهان با اشاره به وظایف تیم ارزیابی خطرات در زمان بحران، گفت: استخراج خطرات بالقوه در داخل یا خارج بیمارستان، توصیف خطرات بالقوه، توصیف جامعه و توصیف اثرات خطرات بالقوه بر جامعه و اولویت‌بندی خطرات بر اساس میزان اثری که بر جامعه می‌گذارند و ارائه پیشنهادات عملی به تیم برنامه‌ریزی برای آمادگی از وظایف این تیم است.
وی به تشکیل تیم برنامه‌ریزی اضطراری بعد از تیم ارزیابی خطر اشاره داشت و گفت: تحلیل مسائل و مشکلات بالقوه، ارزیابی منابع موجود در جامعه و تعریف ساختار مدیریت در شرایط اضطراری و ایجاد سیستم‌ها و استراتژی‌های برای شرایط اضطراری از وظایف تیم برنامه‌ریزی اضطراری است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول