اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مبارزه با پولشویی سازمان بازرسی خبر داد:

کلاهبرداری 8 هزار میلیارد تومانی شرکت گلدکوئیست در ایران

خبرگزاری فارس: مدیر مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری‌های مالی سازمان بازرسی کل کشور گفت: براساس آمار و گزارشات موجود شرکت‌های گلدکوئیستی در طول هشت سال فعالیت افزون بر 8 هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.

کلاهبرداری 8 هزار میلیارد تومانی شرکت گلدکوئیست در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جواد تقوی بعدازظهر امروز در همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سال جهاد اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: امنیت اقتصادی زیرساخت توسعه اقتصادی کشور است و یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق این بستر مبارزه با فساد مالی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با فساد شایسته‎سالاری است، گفت: افزایش احتمال کشف تخلف، افزایش امکان مجازات بازدارنده و بدون اغماض موجب کاهش میزان فساد در کشور خواهد شد.
تقوی مبارزه با پول‌شویی را هدف اصلی این سازمان برشمرد و گفت: تمام تلاش مسئولان بر این است که کالاهای قاچاق و مواد مخدر وارد کشور نشود، چراکه این موضوع موجب خروج ارز بسیاری از کشور می‎شود.
وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از فعالیت‌های شرکت‌های هرمی، گفت: کشور آمریکا به عنوان نخستین کشور مخالف با ادامه فعالیت شرکت‌های گلدکوئیستی نسبت به منع ادامه فعالیت این شرکت‌ها اقدام کرد.
تقوی افزود: در حال حاضر افزون بر 140 کشور در سراسر جهان با این شرکت‌ها به مبارزه برخاسته و نسبت به ادامه فعالیت آنها مخالفت خود را صریحا اعلام کرده‌اند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و گزارشات موجود شرکت‌های گلدکوئیستی در طول هشت سال فعالیت افزون بر 8 هزار میلیارد تومان سرقت کرده بودند.
وی با اشاره به دیگر اصول مبارزه با پول‌شویی، گفت: مستندسازی جریان وجوه و دارائی‌ها و قراردادها، گزارش دهی معاملات مشکوک، جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق مختلف و پردازش اطلاعات، تبادل اطلاعات با کشورهای دیگر از این اصول به‌شمار می‎رود.
تقوی خاطرنشان کرد: به‌طور قطع و یقین در صورت اجرایی شدن این اصول امنیت اقتصادی را در بستر تمامی فعالیت‌های اقتصادی کشور شاهد خواهیم بود.
وی تدوین آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی را مورد تأکید قرار داد و گفت: پول‌شویی پدیده‌ای است که با پنهان نگه داشتن منشاء پول یا دارایی از آن به عنوان پولی پاک، قانونی و مشروع استفاده می‌شود و وارد چرخه اقتصادی می‌گردد.
تقوی ادامه داد: تطهیر پول اقدامی برای استفاده قانونی از پول‌های کثیف (حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی به‌ویژه قاچاق مواد مخدر، اسلحه و...) است که روند طبیعی فعالیت‌های اقتصادی را به مخاطره می‌اندازد.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها برای نخستین بار مقررات مبارزه با «پول‌شویی» را تهیه و تنظیم کرده و اعمال می‌کنند، گفت: بر اساس قانون اساسی، دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، مقاطعه‌کاری، معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی و... را گرفته و به صاحب حق رد کند.
تقوی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بانکداری اسلامی، ‌حذف ریشه‌ای پدیده پول‌شویی است و تحریم معاملات ربوی متوجه ریشه و انگیزه پول‌شویی است.
همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سال جهاد اقتصادی با حضور مدیر مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری‌های مالی سازمان بازرسی کل کشور، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران استانی در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول