اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها بخش کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

50 درصد تسهیلات هدفمندکردن یارانه‌های بخش کشاورزی در انتظار بهره‌برداران

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 50 درصد تسهیلات باقی‌مانده هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش کشاورزی منتظر تقاضای بهره‌برداران این بخش است و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

50 درصد تسهیلات هدفمندکردن یارانه‌های بخش کشاورزی در انتظار بهره‌برداران
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال گلچین صبح امروز در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی، از روند جذب تسهیلات هدفمند‌سازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی ابراز رضایت کرد و افزود: بالغ بر 218 میلیارد و 967 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در پنج بخش کشاورزی استان شامل دام و طیور، بهینه‌سازی مصرف انرژی گلخانه‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی موتور پمپ چاه‌های کشاورزی، تامین نقدینگی خرید سوخت و طرح جامع کشاورزی حفاظتی ابلاغ شده بود که نزدیک به50 درصد آن در حدود 102 میلیارد و 379 میلیون ریال جذب شده و برای پرداخت مبلغ باقی‌مانده هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و منتظر تقاضای بهره‌برداران هستیم. 
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 49 میلیارد و 510 میلیون ریال برای تسهیلات قرض‌الحسنه تامین سوخت در نظر گرفته شده بود، افزود: همچنین برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحد‌های مرغداری و گاوداری صنعتی شیری 132میلیارد و 370 میلیون ریال تسهیلات تامین شده بود که تاکنون 56 درصد آن جذب شده است. 
گلچین با بیان اینکه 20 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات برای خرید سوخت موتور پمپ‌های چاه‌های آب بخش کشاورزی تامین شده که 32 درصد از این اعتبار تاکنون جذب شده است، افزود: همچنین 11 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات برای کشاورزی حفاظتی تامین شده که 52 درصد آن جذب بهره‌برداران شده است.
وی با بیان اینکه 5 میلیارد و 187 میلیون ریال برای اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی گلخانه‌ها در طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها تامین شده بود که بیش از مبلغ ابلاغ شده و در حدود 130 درصد از تسهیلات در این بخش جذب شده است، افزود: بیشترین استقبال از دریافت تسهیلات برای اصلاح سیستم‌ گلخانه‌ها بوده است.
گلچین با بیان اینکه در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برخی تصور می‌کردند که اجرای این طرح بخش کشاورزی را به تعطیلی می‌کشاند، افزود: ولی با گذشت یک سال از اجرای قانون، بخش کشاورزی توانست همه شرایط را به خوبی پشت سر بگذارد و هدفمندی را به یک فرصت تبدیل کند.
دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی درباره بسته حمایتی هدفمند‌سازی یارانه‌ها در صنعت زنبور‌داری خاطرنشان کرد: بیمه تامین اجتماعی زنبورداران با هماهنگی سازمان هدفمندی‌سازی یارانه‌ها اقدام شده است که باید اطلاعات لازم از سوی اتحادیه‌ زنبورداران به سازمان هدفمندی‌سازی یارانه‌ها تحویل داده شود تا بیمه تامین اجتماعی زنبورداران اجرایی شود و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول