اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

خاطرات حضور رهبری در ایرانشهر در زمان تبعید کتاب می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خاطرات و وقایع دوران تبعید رهبری در ایرانشهر به منظور ماندگاری و جاودانگی به صورت کتاب درمی‌آید.

خاطرات حضور رهبری در ایرانشهر در زمان تبعید کتاب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در دومین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر اظهار داشت: محل اقامت مقام معظم رهبری در ایرانشهر یک افتخار بزرگ و گرانقدری برای مردم سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: کسی تصور نمی‌کرد که این انسان وارسته به زمانی برسد که در ایران نقش‌آفرینی کنند لذا این تقدیر الهی بوده که بندگان خود را این گونه آزمایش می‌کند و مقام عظمای رهبری نیز توانستند به خوبی از این صحنه آزمایش الهی عبور کند.
وزیر ارشاد ادامه داد: رهبر همیشه خاطرات خوشی را از مردم ایرانشهر تعریف می‌کنند که نقطه قوتی برای استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.
حسینی بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره از مردم ایرانشهر مردمانی با وفا، رشید و سلحشور نام می‌برند.
وی گفت: حضور رهبر فرزانه در زمان تبعید ایشان در ایرانشهر توسط رژیم ستمشاهی، نقطه افتخار و جاودانه‌ای در کارنامه زرین منطقه سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
وزیر ارشاد تصریح کرد: اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان مصمم است این همایش را به منظور یادآوری گرامیداشت سالروز تبعید رهبر هر ساله برگزار کند تا به عنوان الگویی برای این سرزمین معرفی شود.
حسینی خاطرنشان کرد: زمان حضور رهبر در ایرانشهر، این شهر به قلب تپنده همه بزرگان تبدیل شده بود که برای مباحث انقلاب به این شهر سفر می‌کردند و آنها را مورد بررسی قرار می‌دادند.
وی افزود: امروز در استان الگوی وحدت و انسجام ملی را شاهد هستیم که این افتخار بزرگی است و باید این مسیر همچنان ادامه یابد.
وزیر ارشاد به عملکرد دولت دهم اشاره کرد و گفت: روحیه خدمت و ارتباط مردمی در دولت ساری و جاری است.
حسینی رهبر معظم را با رهبران دیگر کشورهای اسلامی مقایسه کرد و گفت: رهبر معظم را با دیگر رهبران جهان اسلامی نمی‌توان تصور و قیاس کرد.
وی عنوان کرد: انسان‌هایی که از نظر وارستگی و تقوا در نزد خدا محبوب باشند بیشتر به درجات عالی می‌رسند هر آنچه که رهبر عزیز ما از آن بهره می‌جستند.
وزیر ارشاد ادامه داد: روحیات آیت‌الله خامنه‌ای با زمانی که به مقام رهبری رسیده‌اند یکی است و هیچ تفاوتی نکرده‌اند، همان سادگی و بی‌آلایشی را دنبال می‌کنند و این سادگی را به مسئولان کشوری هم توصیه می‌کنند.
حسینی اضافه کرد: رهبری نعمت بزرگی است که نصیب ملت ایران شده و در واقع نقش رهبری صیانت از اسلام است.
وی گفت: با کار کارشناسی پیگیر هستیم تا نامگذاری 28 آذر ماه در شورای فرهنگی به عنوان روز ملی سیستان و بلوچستان در تقویم ایران گنجانده شود.
وزیر ارشاد تصریح کرد: برای اینکه خاطرات و وقایع دوران تبعید رهبر در ایرانشهر ماندگار و جاودانه شود، سعی داریم تا آنها را به صورت کتاب درآوریم.
حسینی در مورد کنگره شعر ملی در بلوچستان نیز بیان داشت: ما آمادگی برگزاری این کنگره را داریم زیرا تجلیل از بزرگان از جمله برنامه‌های وزارت ارشاد است که به صورت هفتگی از بزرگان تجلیل و آثار برتر را معرفی می‌کنیم.
وی گفت: من از قول رئیس جمهور به شما مردم می‌گویم که کار، بزرگ‌ترین مأموریت و سلاح مبارزه با آمریکاست.
وزیر ارشاد در ادامه سفر خود به ایرانشهر از محل اقامت مقام معظم رهبری بازدید کرد و گفت: این بیت باید نوسازی و بازسازی شود و به یک مرکز فرهنگی تبدیل تا مردم از این راه شناخت بیشتری به ولایت‌فقیه پیدا کنند و ابعاد شخصیتی ایشان را در بعد بین‌المللی بیشتر بفهمند.
همچنین مراسم کلنگ‌زنی فرهنگسرای ایرانشهر امروز با حضور وزیر ارشاد و استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان و معتمدان محلی انجام شد.
این فرهنگسرا با مساحت دو هکتار و به صورت یک طرح مدون و مورد تأیید در شهرستان ایرانشهر احداث می‌شود.
اعتبار این طرح هنوز مشخص نشده ولی طبق قول وزیر ارشاد از این پروژه حمایت مالی می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول