اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گیلان؛

موزه علوم کشاورزی گیلان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: نخستین موزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان راه‌اندازی شد.

موزه علوم کشاورزی گیلان راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گیلان، نخستین موزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان راه‌اندازی شد.
کارشناس تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح موزه مذکور اظهار داشت: موزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی نخستین موزه گیلان است که در این مرکز افتتاح شد.
پریسا محمدپور افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با سابقه فعالیت پژوهشی بیش از 80 سال از ادغام دو مجموعه پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و امور دام استان گیلان شکل گرفته است.
وی، وظایف این مرکز را تحقیقات در زمینه‌های مختلف علوم کشاورزی و منابع طبیعی در سطح استانی و ملی عنوان کرد و افزود: شرایط خاص و طبقه‌بندی اقلیمی گیلان منجر شده تا بستر فعالیت‌های مختلف در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در این خطه فراهم آید.
مسئول موزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، ایجاد این موزه را فراهم کردن زمینه مناسب برای آموزش، تحقیق و تفحص در امکان ارتقای روش‌ها ذکر کرد.
وی اذعان داشت: این موزه دارای ادوات کشاورزی دستی و ماشینی، نمونه‌های تاکسی‌درمی، بذر و دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی، نمونه‌های گیاهی و نمونه‌هایی از برش تنه برخی درختان، ماهیان خاویاری و شیلات، نمونه‌های جانوری، نمونه حشرات، آرشیو اسناد، مدارک، تصاویر، عکس و فیلم در ارتباط با کشاورزی و منابع طبیعی و نیز اطلاعات علمی و طرح‌های تحقیقاتی مرکز است.
محمدپور با بیان اینکه موزه مذکور در خرداد سال 89 تاسیس شد، خاطرنشان کرد: در داخل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی چیدمان‌ها انجام شده است.
وی ابراز داشت: موزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گیلان به‌عنوان یک نمایشگاه دایمی برگزار کردیم که بتوانیم ارتباط بین دانش بومی و فناوری‌های نوین را به نمایش بگذاریم.
به گفته این مسئول، واحدهای مختلف علوم دامی، دامپروری، ادوات کشاورزی، تجهیزات آزمایشگاهی، انواع نمونه‌های گیاهی، ارقام مختلف فندق و بادام زمینی، ارقام بومی و غیربومی زیتون در موزه مذکور وجود دارد.
وی افزود: طبق برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدتی که داشتیم قرار بر این شد تا برای غنی‌سازی این اهداف همت داشته باشیم.
محمدپور اضافه کرد: تعدادی از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت ما محقق شده و در بلندمدت نیز به دنبال ارتباط بین کارخانه‌های سازنده ادوات کشاورزی پیشرفته هستیم که بتوانیم در کنار هم قراردادن ادوات کشاورزی جدید روند سیر تکاملی را به نمایش بگذاریم که مورد استفاده محققان، کارشناسان و دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم مردم قرار گیرد.
وی، مهم‌ترین اهداف موزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گیلان را نمایش روند تکاملی ادوات کشاورزی از سنتی به مکانیزه ذکر کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول