اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

مسئولان بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: آنچه در انتخابات مهم است رعایت بی‌طرفی مسئولان است.

مسئولان بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: اگر به حوادث دنیا نگاهی عمیق داشته باشیم می‌بینیم که این دنیا زودگذر است و این پست و مقام‌ها برای کسی کفایت نمی‌کند بلکه همگی باید مسیر ترک دنیا را طی کنیم و از فرصت‌ها استفاده مناسب را ببریم تا در آخرت دستمان پر باشد.
رئیس دادگستری شهرستان البرز ادامه داد: در حماسه نهم دی ماه شاهد بودیم که مردم چگونه پشتیبانی خود را از انقلاب نشان دادند.
وی افزود: بارها این جمله را از حضرت امام خمینی شنیده‌ایم که فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد؛ در حماسه نهم دی ماه به خوبی دیدیم که مردم با چه عظمتی از ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی کردند و به این فرمایش امام جامه عمل پوشاندند.
کثیرلو تصریح کرد: در واقع مردم در حماسه نهم دی ماه حرکتی کردند که به فرمایش امام جامه عمل پوشاند و در تاریخ ماندگار شد.
وی عنوان کرد: باید از 9 دی استفاده کنیم چرا که 9 دی پیام‌های مختلفی دارد و نقش ولایت فقیه و پشتیبانی مردم از این اصل اساسی یکی از پیام‌های 9 دی است.
رئیس دادگستری شهرستان البرز اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم حال در این انتخابات همه ما مسئولیت داریم و باید تلاش کنیم تا انتخابات باشکوهی داشته باشیم و وظیفه قانونی خود را به خوبی انجام دهیم.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان البرز همواره در برگزاری انتخابات عملکرد خوبی داشته و ما شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم بوده‌ایم البته انتخابات هم فرصت است و هم تهدید ولی اگر مسئولان و مردم با هم باشند می‌توانند این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و از آن به خوبی استفاده کنند.
کثیرلو اضافه کرد: در همایشی که در تهران برگزار شده بود سخنرانان مختلفی حاضر شدند که همگی بر اجرای قانون تأکید داشتند.
وی گفت: در واقع ما مسئولان باید بی‌طرفی خود را در اجرای قانون داشته باشیم بدین معنا که وقتی کاندیدایی از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد و از فیلتر شو رای نگهبان گذشت برای من مسئول میان کاندیداها نباید فرقی باشد.
رئیس دادگستری شهرستان البرز ادامه داد: آنچه در انتخابات مهم است رعایت بی‌طرفی مسئولان است، در انتخابات گذشته مسئولان به معنای واقعی آمدند و بی‌طرفی خود را نشان دادند ولی فتنه‌گران از راه‌های مختلف وارد شده و شیطنت‌های متعددی کردند و با برنامه‌ریزی نیز وارد شدند و حتی در بین آنها تعدادی وکلای حقوقی قوی نیز وجود داشتند اما آنچه موجب شد نتوانند کاری انجام دهند این بود که نتوانستند ایراد قانونی به  انتخابات بگیرند.
کثیرلو افزود: اگر قانون رعایت شود و انتخابات قانونمند باشد دیگر جایی برای شیطنت باقی نمی‌ماند.
وی عنوان کرد: برخی از مسئولان بر له یا علیه کاندیدایی حرف‌هایی بزنند و یا بیت‌المال و اموال عمومی را در اختیار برخی کاندیداها قرار دهند و یا به نوعی بخواهند حمایت کنند که این قبیل کارها تخلف و جرم است.
رئیس دادگستری شهرستان البرز اظهار کرد: در مسیر انتخابات ممکن است افرادی باشند و قانون‌شکنی کنند تا به سودی برسند و یا ممکن است برخی مسئولان کاری کنند که تخلف محسوب شود ولی دستگاه قضایی مانند انتخابات گذشته براساس بخشنامه رئیس محترم قوه قضائیه شعب ویژه‌ای را برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل داده است.
وی توضیح داد: در بخشنامه سال جاری علاوه بر موارد سال گذشته یک نکته نیز اضافه شده و آن هم اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را داریم که این ستاد در سال‌های گذشته نبود چرا که پیش از این رئیس قوه قضائیه معاونت پیشگیری نداشت.
کثیرلو خاطر نشان کرد: این ستاد پیشگیری تشکیل شده و جلسات توجیهی آن نیز برگزار شده است و کارها رصد می‌شود، خوشبختانه تا به امروز مشکل خاصی نبوده ولی شعب ویژه رسیدگی به مسائل و تخلفات احتمالی انتخاباتی در سطح شهرستان و استان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که در دوره‌های قبل مطرح می‌کردند این بود که برخی از تخلفات دیر رسیدگی می‌شد و در برخی از استان‌ها نیز این مسئله درست بود و همین امر موجب می‌‌شد به آن نتیجه لازم نرسد.
رئیس دادگستری شهرستان البرز اضافه کرد: براساس دستور رئیس محترم قوه قضائیه رسیدگی به تخلف‌های انتخاباتی به صورت فوق‌العاده و در حداقل زمان ممکن خواهد بود و حکم لازم نیز صادر خواهد شد.
وی یادآور شد: در دوره گذشته در شهرستان البرز انتخابات در فضایی آرام برگزار شد که امیدواریم در این انتخابات نیز شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول