اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای راه‎آهن گرگان به اینچه‎برون؛

85 درصد اعتبارات از طریق بخش خصوصی تامین می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: پروژه راه‎آهن گرگان به اینچه‎برون با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان در حال ساخت است که 85 درصد این اعتبار از طریق بخش خصوصی تامین می‎شود.

85 درصد اعتبارات از طریق بخش خصوصی تامین می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود در جمع کارشناسان عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: حجم درخواست سرمایه‎گذار خارجی برای راه‎آهن گرگان به اینچه‎برون، یکهزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که تاثیرات این پروژه در توسعه اقتصادی بسیار تاثیرگذار است.
وی در خصوص مسکن‎مهر گرگان تصریح کرد: دو سایت اصلی راه‎آهن و زیتون برای ساخت مسکن‎مهر دولتی قرار داده شده که زمین‎های سایت راه‎آهن در اختیار تعاونی‎ها است که به دلیل عدم انسجام این تعاونی‎ها نتوانسته‎ایم شاهد بهره‎برداری مسکن‎مهر باشیم.
معاون عمرانی استاندار گلستان ابراز داشت: تعاونی‎های شماره یک،دو، چهار و تعاونی کارکنان دولت مشکلات‎شان حل شده و این نوید را می‎دهیم که تا پایان سال‎جاری بعضی از این واحدها تحویل مردم داده می‎شود.
دادبود با اشاره به اینکه تعاونی‎های مسکن‎ مهر بعد از سه سال فعال شده‎اند، افزود: در یکی از تعاونی‎ها پروژه با مشکل پیمانکار مواجه شده و باید با ابزارهای مختلف و از طریق دستگاه‎های قضایی این مشکل برطرف شود.
وی در خصوص سایت زیتون بیان داشت: 3 هزار و 500 واحد مسکونی در این سایت در حال ساخت است و بسیاری از این پروژه‎ها در حال پیشرفت بوده و دو پیمانکار نیز در حال خلع هستند، زیرسازی‎های این سایت انجام گرفته و در تامین منابع زیرساخت‎ها هنوز مشکل وجود دارد و قرار است این تامین اعتبار تا سال آینده انجام بگیرد، پیش‎بینی مسکن و شهرسازی این است که تا پایان شهریور سال 1391 وضعیت اسکان متقاضیان مشخص خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار گلستان مهم‌ترین مشکل این سایت را در تامین آب عنوان کرد و افزود: به دلیل معضل یاد شده میزان اعتبار افزایش پیدا کرده است و در خصوص سایت راه‎آهن نیز برای اینکه کاهش هزینه داشته باشیم کاهش طبقه از 10 به شش مورد، رسیده است.
دادبود بیان داشت: بیشترین خسارت حوادث طبیعی مربوط به سیل است که 17 میلیون تومان اعتبار در‎بر‎داشته است.      
وی اظهار داشت: سفر چهارم هیئت دولت به گلستان پیگیری مصوبات قبلی است و پروژه‎ای در این سفر پیشنهاد نخواهد شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول