اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره برق شهرستان البرز:

تاکستان رتبه نخست سرقت برق را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره برق شهرستان البرز گفت: تاکستان رتبه نخست سرقت برق در قزوین را دارد.

تاکستان رتبه نخست سرقت برق را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: یک‌هزار و 500 کیلومتر شبکه برق و 70 هزار مشترک در شهرستان البرز داریم.
وی ادامه داد: شهرستان البرز در بهره‌مندی از برق از شهرستان‌های برتر استان قزوین است به طوری که حتی روستای فاقد برق نیز در این منطقه نداریم.
رئیس اداره برق شهرستان البرز اظهار کرد: این گستردگی شبکه برق موجب شده سارقان به تأسیسات برق حمله کنند چون دسترسی به شبکه گسترده برق سهل الوصول است.
وی عنوان کرد: سرقت دو جنبه دارد؛ یک جنبه موضوع خسارتی است و جنبه دیگر اجتماعی است، در زمینه خسارتی تنها به شرکت برق خسارت وارد نمی‌شود بلکه مردم نیز خسارت می‌بینند به طوری که حدود 10 روز پیش به خاطر قطع برق تجهیزات برقی مردم سوخت و از طرفی نیز به لحاظ اجتماعی این سرقت‌ها موجب می‌شود احساس امنیت در جامعه کم رنگ شود.
احمدی اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد شرکت برق توان بازسازی تجهیزات به سرقت رفته را ندارد، وقتی برق منطقه‌ای قطع می‌شود و سیم و کابل آن به سرقت می‌رود به طور طبیعی نارضایتی مردم را به دنبال دارد.
وی توضیح داد: البته سرقت برق و تجهیزات برقی در استان قزوین در شرایطی است که شهرستان البرز از کمترین میزان سرقت برخوردار است و شهرستان تاکستان مقام نخست را داشته و پس از آن شهرستان بوئین‌زهرا و آبیک قرار دارد؛ در شهرستان البرز به دلیل مجاورت شهر محمدیه با اتوبان و دسترسی آسان میزان سرقت بیشتر از سایر نقاط شهرستان است.
رئیس اداره برق شهرستان البرز تصریح کرد: نیروی انتظامی در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده ولی لازم است حساسیت ویژه‌ای از سوی مسئولان امر نسبت به این موضوع وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: در طی دو تا سه ماهه اخیر خساراتی به شبکه برق شهرستان وارد آمده که لازم است در این زمینه اقداماتی جدی صورت گیرد.
احمدی اضافه کرد: موضوع بعدی که قصد بیان آن را دارم مربوط به شهرداری است؛ وقتی به شبکه خسارتی وارد می‌شود همکاران ما در صدد رفع آن بر می‌آیند که متأسفانه عوامل شهرداری اجازه کار نمی‌دهند و حتی ابزار کارکنان ما را نیز با خود می‌برند و ادعا می‌کنند که باید هزینه حفاری بدهید.
وی خاطر نشان کرد: جالب است که پیمانکار به تأسیسات برق خسارت زده و ما باید برای بازسازی مجوز دریافت کنیم، اگر بخواهیم شبکه جدیدی احداث کنیم مطمئن باشید استعلام می‌کنیم و هزینه حفاری را نیز پرداخت می‌کنیم ولی در مباحث این چنین که کار فوریت دارد آنچه عوامل شهرداری می‌گویند قانونی نیست.
رئیس اداره برق شهرستان البرز یاد؟آور شد: در آستانه انتخابات هستیم و از طرفی شدت مراجعات مردمی را به دلیل قبض‌های برق شاهد هستیم در نتیجه نمی‌توانیم همه رایانه‌ها و یا سایر امکانات خود را در اختیار ادارات دیگر برای انتخابات قرار دهیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول