اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی خبر داد:

فعالیت 130 گروه جهادی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی و کار آمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی از فعالیت حدود130 گروه جهادی در این استان خبر داد.

فعالیت 130 گروه جهادی در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی محمدی صبح امروز در نشست خبری همایش شکوه حکمت(یادبود اردوهای جهادی دانشجویان طرح هجرت3 سال 90) اظهار داشت: آشنایی با واقعیت‌ها از دیگر اهداف این اردوها است و جوانان دانشجو که مدیران آینده هستند با واقعیت‌ها رو به‌رو می‌شوند و همچنین خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از دیگر برکات این حرکت است.
وی با اشاره به اینکه حدود 130 گروه جهادی در استان خراسان رضوی وجود دارد، بیان کرد: اولویت در اردوهای جهادی کار فرهنگی است و همچنین در کارهای عمرانی سعی شده است تا تخصص‌گرایی ایجاد شود و افراد در رشته‌های تخصصی خود فعالیت داشته باشند.
محمدی با بیان اینکه در حرکت‌های جهادی بسیجی بودن ملاک نیست و همه می‌توانند حضور داشته باشند، تصریح کرد: تاثیر فرهنگی این‌گونه حرکت‌ها بسیار بیشتر از ساخت یک مسکن است و با این گونه فعالیت‌های جهادی دلبستگی به نظام بیشتر می‌شود و محرومان متوجه می‌شوند که نظام آنان را از یاد نبرده است و این مسئله سبب امیدواری مردم مناطق محروم می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال گروه‌های جهادی در سه نقطه درگز و کلات، سبزوار و نیشابور و بردسکن حضور داشتند، ادامه داد: 80 روستا در استان خراسان رضوی تحت پوشش گروه‌های جهادی برای
خدمت‌رسانی قرار گرفتند که در این میان 30 روستا جدید بود و همچنین در رابطه با گروه‌ها نیز افزایش 30 درصدی نسبت به سال 89 داشته‌ایم.

فعال بودن 1800 گروه جهادی در سال 90
معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در سال جاری حدود 1800 گروه جهادی در کشور فعالیت داشته است، اظهار داشت: حدود 1000 گروه متعلق بود به گروه‌های دانشجویی و 800 گروه دیگر متعلق به دیگر اقشار بسیج به‌ویژه بسیج محلات بوده است.
محمد مظفری با اشاره به اینکه خودسازی بچه‌های بسیجی و سازندگی از جمله اهداف اردوهای جهادی است، تصریح کرد:
شبیه‌ترین گروه‌ها به جبهه همین گروه‌های جهادی است و وقتی که در کنار آنان هستیم به یاد روزهای جبهه می‌افتیم و همین مسئله در روحیه بسیجیان برای خودسازی کمک بسزایی می‌‌‌‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول