اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با کشت پاییزه صورت گرفت؛

رشد 50 درصدی کشت گندم و جو در اراضی کشاورزی باشت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی باشت از رشد 50 درصدی کشت گندم و جو در اراضی کشاورزی این شهرستان همزمان با کشت پاییزه نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 50 درصدی کشت گندم و جو در اراضی کشاورزی باشت
فرج‌الله نارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: بارش به موقع و پراکنش مکانی و زمانی باران در سال جاری دلیل افزایش کشت گندم و جو در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل تاخیر در بارندگی کار کشت از اوایل زمستان آغاز شد، ابراز داشت: در سال جاری به دلیل بارندگی به موقع کار کشت گندم و جو در مناطق دیم باشت از آبان ماه آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
این مقام مسئول در امور کشاورزی باشت سطح اراضی دیم این شهرستان را بیش از 18 هزار هکتار عنوان کرد.
نارکی با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل کم بارشی تنها ۶ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان زیر کشت رفت، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان زیر کشت برود که نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت به اشاره به اینکه بیش از سه هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی آبی در این شهر وجود دارد، ابراز داشت: امسال بیش از سه هزار هکتار آن زیر کشت گندم و کلزا رفته  و مابقی نیز زیر کشت صیفی‌جات می‌رود.
وی به توزیع نهاده‌های کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از 310 تن انواع بذر اصلاح شده گندم دیم از نوع کوهدشت و دهدشت و بیش از 300 تن نیز بذر اصلاح شده گندم آبی از نوع بهرنگ و چمران بین کشاورزان توزیع شده است.
نارکی با بیان اینکه کار کشت گندم و جو از آبان آغاز شده، عنوان کرد: کار کشت اراضی کشاورزی آبی به پایان رسیده و کار کشت در اراضی دیم نیز در حال انجام است.
مدیر جهاد کشاورزی باشت عنوان کرد: بیش از 180 دستگاه انواع تراکتور کار کشت را در این شهرستان انجام می‌دهند.
وی به کشت با دستگاه‌های کارنده مکانیزه اشاره کرد و گفت: کشت به‌وسیله این دستگاه‌ها با استقبال کشاورزان مواجه شده است.
این مسئول امور کشاورزی به مزایای استفاده از دستگاه‌های کارنده مکانیزه اشاره کرد و اذعان داشت: این دستگاه‌ها کار بذرپاشی دیسک و تسطیح زمین را با هم انجام می‌دهند که باعث کاهش زمان کشت و هزینه‌های کشت می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول