اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

کاشت 5 میلیون اصله نهال در سال آینده

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با بیان اینکه سالانه بالغ بر 200 میلیارد ریال از سوی شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز شهری هرینه می‌شود، گفت: کاشت 5 میلیون اصله نهال در سال آینده توسط شهرداری تبریز در پارک‌ها و بوستان‌های محلی هدف گذاری شده است.

کاشت 5 میلیون اصله نهال در سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: شهرداری تبریز طی چند سال گذشته تلاش برای توسعه فضای سبز شهری را به‌عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی خود در دستور کار قرار داده تا از این طریق و با اجرای طرح‌های متعدد و متنوع توسعه، نسبت به افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدام کند.
وی با اشاره به موفقیت‌های شهرداری در حوزه فضای سبز شهری طی پنج سال گذشته افزود: طی سال‌های گذشته شهرداری تبریز با اجرای طرح‌های متعدد در این حوزه از جمله ایجاد و توسعه بوستان‌ها و پارک‌های محلی، اجرای طرح‌های جنگلکاری در عون‌بن‌علی، پارک عباس‌میرزا، الحاق مجموعه 220 هکتاری "ائل باغی" به "ائل گولی"، تملک و احیای باغات قدیمی تبریز و کاشت درخت و درختچه در سطح شهر گام‌های بلندی در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری برداشته و موفق به افزایش این سرانه نسبت به سال 85 شده است.
نوین، همچنین با اشاره به احداث 50 پارک و بوستان محلی در سطح شهر توسط شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر افزود: احداث این تعداد پارک و بوستان محلی در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تفریح و نشاط عمومی شهروندان، کمک به حفظ و احیای محیط زیست شهری و تلاش برای کاهش آلودگی هوا است.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند روبه رشد ایجاد پارک‌های محلی در سطح شهر تبریز افزود: با تلاش‌های صورت گرفته طی این سال‌ها، تعداد پارک‌ها و بوستان‌های محلی موجود شهر از 80 پارک در سال 85 به 130 پارک و بوستان محلی در حال حاضر افزایش یافته است.
وی به میانگین اعتبارات اختصاصی سالانه از سوی شهرداری برای اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز اشاره و تصریح کرد: سالانه بالغ بر 200 میلیارد ریال از سوی شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز شهری هزینه می‌شود.
نوین، از عموم شهروندان خواست در حفظ و صیانت از فضای سبز شهرداری تبریز را یاری کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول