اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

ایجاد ۱۰۰۰ شغل توسط فنی و حرفه‌ای در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از هزار و 500 تعهد اشتغال توسط فنی و حرفه‌ای استان زنجان، هزار شغل ایجاد شده است.

ایجاد ۱۰۰۰ شغل توسط فنی و حرفه‌ای در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی ظهر امروز در چهارمین جلسه کار گروه منطقه چهار کشور، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای با 37 کار گروه در راستای بررسی، تجریه، تحلیل و ارائه راهکارهای مهم سازماندهی شده و برنامه‌های آموزشی را از این طریق پیگیری می‌کند.
وی ادامه داد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان دارای 12 مرکز فنی و حرفه‌ای است که از این تعداد چهار مرکز به خواهران، چهار مرکز به برادران و دو مرکز به صورت دو منظوره فعالیت می‌کنند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: 161 آموزشگاه آزاد در استان فعال هستند، که 59 درصد برای خواهران، 11 درصد برای برادران و 30 درصد نیز دو منظوره محسوب می‌شوند.
وی از فعالیت 220 مربی از طریق اداره کل فنی و حرفه‌ای خبر داد و بیان داشت: 54 درصد این مربیان را مردان و 46 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
صیادی با بیان اینکه 200 حرفه آموزشی دولتی و 342 حرفه غیر دولتی در استان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: هفت هزار و 500 نفر روز عملکرد استان در سال جاری است.
وی از راه‌اندازی سه مرکز علمی و کاربردی در سال جاری در زنجان خبر داد و گفت: این مراکز در شهرهای زنجان، خدابنده و طارم راه‌اندازی شده و بیش از 100 دانشجو در پنج رشته در این مراکز تحصیل می‌کنند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان یادآور شد: در جلسه ستاد جهاد اقتصادی زنجان، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به عنوان پنج دستگاه برتر معرفی شد.
وی از رشد 300 درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی خبر داد و افزود: 30 درصد تعهد استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
صیادی رشد 200 درصدی حضور در المپیاد ملی مهارت را از دیگر موفقیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در مسابقات بین‌المللی مهارت لندن در سال جاری، استان زنجان رتبه پنجم رشته رباتیک را به دست آورد.
وی با بیان اینکه دو هزار مشاغل خانگی در سال جاری ایجاد شده است، افزود: از هزار و 500 تعهد اشتغال استان هزار شغل ایجاد شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از آغاز ثبت‌نام اینترنتی دومین مرحله آزمون ادواری متقاضیان سنجش مهارت سراسری به صورت هماهنگ کشوری از تاریخ اول تا دهم دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: متقاضیان شرکت ‌کننده در این آزمون می‌توانند برای تهیه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و کارت اعتباری به مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای در سراسر استان مراجعه کنند.
وی هدف از برگزاری سراسری و اینترنتی این طرح بزرگ را اطلاع‌رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه‌، ارتقای کیفیت فرایند سنجش و تعیین صلاحیت نیروی کار‌، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای آزاد‌، بستر سازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه بهبود خدمت‌رسانی به مخاطبان بر شمرد.
صیادی افزود‌: ثبت‌نام اینترنتی مرحله دوم آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت از یکم تا دهم دی ماه سال جاری آغاز شده و آزمون کتبی این مرحله در تاریخ چهاردهم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد‌: متقاضیان شرکت کننده پس از دریافت دفترچه راهنما و کارت اعتباری با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های زنجان‌، ابهر‌، خرم‌دره‌،‌ خدابنده‌، طارم و ماهنشان به تفکیک برادران و خواهران نسبت به دریافت دفترچه ثبت‌نام و کارت اعتباری اقدام و با مراجعه به سایت اینترنتی advari.iranTVTo.ir در حرفه مورد نظر ثبت‌نام کنند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد‌: متقاضیان پس از پایان مراحل ثبت‌نام می‌توانند با در نظر گرفتن جدول شماره یک برنامه زمان‌بندی مراحل مختلف آزمون‌، نسبت به دریافت و پرینت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کرده تا از زمان‌، مکان و آدرس حوزه امتحانی خود اطلاع حاصل کنند.
وی یادآور شد: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون و یک کارت شناسایی معتبر دیگر برای شرکت متقاضیان در آزمون‌های تئوری و عملی ضروری است.
صیادی در خصوص شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت گفت‌: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی، 50 از 100 و در آزمون عملی، 70 از 100 است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 است‌.
 وی تصریح کرد‌: نخستین مرحله آزمون‌های ادواری متقاضیان آزاد سنجش مهارت به صورت هماهنگ و کشوری در استان در تاریخ بیستم آبان ماه سال جاری برگزار شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول