اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

مشکل مسکن مبلغان دینی برطرف شود/ بسیاری از روستاها 11 ماه سال بدون مبلغ هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: با تاسیس خانه عالم در روستاها، مشکل مسکن مبلغان دینی برطرف شود.

مشکل مسکن مبلغان دینی برطرف شود/ بسیاری از روستاها 11 ماه سال بدون مبلغ هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح خانه عالم روستای معلم‌کلا گنج افروز اظهار داشت: زمین این خانه که با نیت واقف خیراندیش  این روستا یارعلی اسماعیل‌پور به نام فرزند شهیدش اهدا شده است زمینه‌ساز فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی روستای گنج‌افروز شد.
وی با اشاره به جایگاه تبلیغ در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: مسجد یکی از ارکان ضروری اسلام است و استقرار مبلغ برای اقامه نماز جماعت با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم زمینه نشر اسلام در تمام زمینه‌ها را فراهم می‌کند.
روحانی بیان داشت: مبلغ برای ادای وظیفه و رساندن پیام الهی به دورترین نقاط کشور سفر کرده و در این راه با جان و دل ادای وظیفه می‌کند اما باید شرایط برای این مبلغ طوری فراهم شود که وی دغدغه و نگرانی نداشته و در نهایت آرامش تکلیف الهی را ادا کند.
امام جمعه بابل مشکل مسکن را یکی از مشکلات اساسی مبلغان در روستاها برشمرد و بیان داشت: بسیاری از اهالی روستاهای بابل با مراجعه به دفتر نماز جمعه بابل خواستار برپایی نماز جماعت با حضور امام جماعت هستند، اما به دلیل مشکل مسکن مبلغان دینی نمی‌توانند برای رسالت بزرگ تبلیغ جزء ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم و صفر به روستاها بروند به طوری که در 11 ماه از سال بسیاری از روستاها بدون مبلغ هستند.
روحانی با تقدیر از دولت‌های نهم و دهم در احداث خانه عالم در کشور خاطرنشان کرد: با حمایت دولت نهم و دهم، احداث خانه‌های عالم در کشور رو به گسترش است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی با انتقاد از اینکه خدمات عمرانی در روستای گنج‌افروز بسیار کم است، اذعان داشت: با توجه به استعدادهای زیادی که روستای بزرگ گنج‌افروز دارا هستند خدمات عمرانی در این روستا بسیار کم بوده که نیاز است به این روستا توجه ویژه‌ای شود.
روحانی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان بابل به زودی روستای گنج افروز به شهر تبدیل شده و از خدمات شهری بهره‌مند شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول