اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

معرفی ماموران خاطی محیط‌ زیست به دستگاه قضایی

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همکاری دو نفر از ماموران این اداره با شکارچیان متخلف گفت: این دو مامور بدون هیچ‌گونه اغماض به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی ماموران خاطی محیط‌ زیست به دستگاه قضایی
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فیروز انصاری عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به دستگیری دو مامور محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در همان ساعات اولیه ارتکاب جرم اظهار داشت: این دو مامور به همدستی دو نفر از شکارچیان متخلف اقدام به شکار یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده دنا کردند که با درایت ماموران یگان حفاظت محیط زیست این استان بلافاصله شناسایی، دستگیر و به همراه مستندات به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی با بیان اینکه کارکنان اداره محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با عزمی 99 درصدی در امر ستادی و مبارزه با تخلفات زیست محیطی با هم هماهنگ هستند، ابراز داشت: در امر دفاع از منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست ماموران یگان حفاظت این اداره‌کل با هیچ کس تعارف نداشته و وامدار هیچ گروه و قشر خاصی نیستند به طوری‌که اندک عناصری هم که دچار اشتباه شدند بدون هیچ گونه اغماض بلافاصله به مراجع قانونی معرفی شدند.
مسوول روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از نصب دوربین مدار بسته در منطقه حفاظت شده دنا خبر داد و افزود: این دوربین به منظور رصد این مناطق حفاظت شده با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال نصب شده است.
انصاری میزان منطقه تحت پوشش این دوربین را تا شعاع 20 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این دوربین با قابلیت دید در شب و پوشش بخش وسیعی از این منطقه می‌تواند در امر جلوگیری از شکار غیر مجاز شکارچیان متخلف تا حد زیادی جلوگیری کند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات یگان حفاظت اداره محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: این یگان حفاظت به رغم مدت زمان کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذرد در طول 9 ماه گذشته اقدام به دستگیری 390 متخلف صید و شکار و کشف و ضبط بالغ بر 190 قبضه سلاح شکاری نموده که در نوع خود کم نظیر است.
مسوول روابط عمومی اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت این اداره 270 هزار و 340 هکتار است، افزود: هم اکنون شش منطقه حفاظت شده و دو منطقه شکار ممنوع در این استان داریم که با پیگیری‌های به عمل آمده توانستیم مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای ایجاد دو پاسگاه حفاظتی جذب کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول