اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی نوشهر خبر داد

تشکیل گرو‌‌ه‌های اطفای حریق محلی در غرب مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر گفت: در نظر داریم با همکاری دهیاری‌ها گرو‌‌ه‌های اطفای حریق محلی تشکیل شود تا به‌وسیله اداره کل منابع طبیعی، تجهیزات مناسب در اختیار اعضای گروه قرار بگیرد.

تشکیل گرو‌‌ه‌های اطفای حریق محلی در غرب مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر، با همکاری اداره‌های ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر، یک دوره کارگاه آموزشی، ترویجی با موضوع پیشگیری و اطفای حریق همراه با بازدید از طرح کمربند حفاظتی بنچ مارک در منطقه حسن‌آباد دوآب برگزار شد.
رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر در آغاز این کارگاه آموزشی گفت: اهالی روستاهای اطراف جنگل و به ویژه شوراها و دهیاران با اطلاع‌رسانی به موقع و سریع می‌توانند برای حفظ جنگل و جلوگیری از گسترش حریق یاری‌رسان منابع طبیعی باشند.
یزدانفر آهنگران ادامه داد: برای تحقق این امر آموزش روستاییان در اهمیت قرار دارد و پس از آن تعامل منابع طبیعی با شوراها و دهیاران، به همین منظور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر در نظر دارد با همکاری دهیاری‌ها گرو‌‌ه‌های اطفای حریق محلی تشکیل شود تا بوسیله اداره کل تجهیزات مناسب در اختیار اعضای گروه قرار بگیرد.
وی با تشکر از روستاییان به دلیل کمک‌رسانی در امر اطفای حریق در سال‌های گذشته گفت: مردم در صورت مشاهده هر مورد مشکوک و غیرعادی از قبیل حریق، تخریب و تجاوز در جنگل‌ها و مراتع می‌توانند با کد 09696 امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند و اداره کل را مطلع کنند تا نیروهای منابع طبیعی در سریع‌ترین زمان ممکن در عرصه حاضر شوند. 
در ادامه قربانعلی حیدری کارشناس ناظر اجرای پروژه بنچ مارک از اداره مهندسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر توضیحاتی درباره هدف از اجرای این طرح ارائه کرد و متذکر شد: از آنجایی که طرح‌های قبلی از نظر حفاظتی و نگهداری پس از مدتی نیاز به ترمیم و هزینه هنگفتی داشت، بنابراین بنچ مارک بتنی بر اساس اصول فنی بتن اجرا و مختصات آن توسط GPS مکان‌یابی و بر روی نقشه جانمایی می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول