اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم:

سطح چهار رشته شیعه‌شناسی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم از راه‌اندازی سطح چهار رشته شیعه‌شناسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سطح چهار رشته شیعه‌شناسی راه‌اندازی می‌شود
حجت‌الاسلام محمدعلی داعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم اظهار کرد: این مرکز وابسته به حوزه علمیه قم بوده و توسط آیت‌الله مکارم‌شیرازی در سال 87 تأسیس شده است.
وی عنوان کرد: امروزه برخی ملت‌ها و کشورهای جهان خواهان آن هستند تا با تشیع آشنایی وسیع‌تر و عمیق‌تری پیدا و آموزه‌های آن را در زندگی فردی و جمعی خویش اجرا کنند بنابراین راه‌اندازی این مرکز گامی در ترویج مکتب شیعه محسوب می‌شود.
مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم تسلط اندیشه‌های مکتب اهل بیت(ع)، معرفی نقش شیعیان در توسعه تمدن اسلامی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در پژوهش‌های شیعه‌شناسی و معرفی نقش شیعیان در توسعه تمدن اسلامی را از اهداف مرکز تخصصی شیعه‌شناسی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون مرکز چهار دوره پذیرش انجام داده و اکنون دارای 60 طلبه و دانش‌پژوه در سطح سه است و بالغ بر 20 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند.
داعی‌نژاد عنوان کرد: مرکز تخصصی شیعه‌شناسی در کنار مباحث آموزشی، تحقیق و پژوهش را در اولویت قرار داده و دانشجویان در پایان هر نیمسال تحقیقات خود را تدوین کرده و ارائه می‌دهند.
وی بیان کرد: موضوعات تحقیقات متناسب با موضوعات روز ارائه می‌شود و طلاب در طول دوران تحصیل خود، آنها را ارائه می‌دهند.
مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم با اشاره به زمینه‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز گفت: نشست‌های علمی از ابتدای تاسیس مرکز برگزار شده و از استادان مجرب برای برگزاری این نشست‌ها استفاده شده است.
وی از راه‌اندازی سطح چهار رشته شیعه‌شناسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: سرفصل‌های این مقطع آماده شده و در آینده شاهد پذیرش دانشجو در سطح چهار رشته شیعه‌شناسی خواهیم بود.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول