اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همایش اهدای عضو در مازندران

جای خالی مشاوره بیمارستانی درباره اهدای عضو‌

خبرگزاری فارس: مرگ برای همه اتفاق می‌افتد و بارها فرزندم را در خواب دیدم که گفت: من زنده‌ام و در حال نفس کشیدن هستم.

جای خالی مشاوره بیمارستانی درباره اهدای عضو‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همایش نفس به مناسبت تقدیر از خانواده‌های اهداکننده اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز برگزار شد.
‌قبل از شروع مراسم به سراغ چند نفر از خانواده‌هایی که حاضر شدند اعضای بدن فرزندان و خانواده خود را به دیگران اهدا کنند، رفتیم.
نخستین نفری که در همایش نفس با ما گفت‌وگو کرد، جانباز جنگ تحمیلی بود، اسمش را حسین ترکمان اعلام و اظهار داشت: اهل گرگان هستم و پسرم ارشاد ترکمان 25 ساله بود که با اقدام به موقع و رضایت خانواده پس از اعلام قطعی مرگ مغزی، شش عضو از بدنش را اهدا کردیم.
وی هدف از اهدای عضو را رضایت خداوندی اعلام کرد.
ترکمان غلامی علت مرگ مغزی فرزندش را سانحه تصادف اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از یک هفته بستری شدن در بیمارستان به ما اعلام کردند که فرزندم دیگر حیات مادی ندارد و خانواده‌ام پس از 24 ساعت از اعلام مرگ مغزی به اهدای عضو رضایت دادند.
وی با ابراز خرسندی از اهدای اعضای بدن فرزندش تاکید کرد: خوشحالم که با وجود اعضای بدن فرزندم شش انسان دیگر زندگی می‌کنند و فرزندم با رفتنش به دیگران حیات بخشید.
این جانباز با توصیه به خانواده‌هایی که احیانا اعضای خانواده آنها دچار مرگ مغزی شدند، گفت: با اهدای پیوند اعضای خود به خانواده‌هایی که وسع‌شان برای دریافت اعضای بدن نمی‌رسد، کمک کنیم.
 
* دخترم وصیت کرد اعضای بدنش را اهدا کنیم
دیگر خانواده‌ای که درباره اهدای اعضای فرزندش با خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخت عاصف غدیرپور از استان گیلان بود.
وی علت مرگ مغزی دخترش زهرا غدیرپور را تصادف اعلام کرد و یادآور شد: زهرا 25 ساله بود که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد و چهار عضو از بدن دخترم را اهدا کردیم.
غدیرپور ادامه داد: دخترم بارها به خانواده‌ گفت در صورتی که در اثر سانحه تصادف دچار مشکل شدم اعضای بدنم را در اختیار نیازمندان به عضو قرار دهید.
وی فاصله زمانی بین تصادف فرزندش و اعلام مرگ مغزی را 24 ساعت اعلام و بیان داشت: با توجه به اینکه دخترم وصیت کرده بود، طولی نکشید که با این موضوع کنار آمدیم و اعلام رضایت کردیم.
غدیرپور با بیان اینکه با اهدای عضو فرزندم، چهار نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند، خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم فرزندم زنده است و کمتر نبود فرزندم را احساس می‌کنم.
وی ادامه داد: ما مسلمانیم و اعتقاد داریم که بنی‌آدم اعضای یکدیگرند و زمانی که شرایط اهدای عضو برای خانواده‌ای فراهم شد نباید اجازه دهند که اعضای بدنی که باعث نجات جان افراد می‌شود زیر خاک برود.
قدیرپور با خنده در جمع خبرنگاران بیان داشت: مرگ برای همه اتفاق می‌افتد و بارها فرزندم را در خواب دیدم که گفت من زنده‌ام و در حال نفس کشیدن هستم.
 
* تقاضایم این است که مشاوران مناسب در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند
کلثوم بهروزی نفر سومی بود که در جمع خبرنگاران حاضر شد و از اعلام رضایتش برای اهدای عضو فرزندش خبر داد و گفت: فرزندم رضا فرشاد 26 ساله بود که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد و سه عضو از بدنش را در اختیار نیازمندان به اعضای بدن قرار داد.
وی صحبت‌های خود را در یک درخواست ادامه داد و تاکید کرد: نبود مشاور مناسب در بیمارستان باعث شد تا قلب و ریه فرزندم از بین برود.
بهروزی تاکید کرد: پذیرش اهدای عضو بسیار سخت است ولی با وجود مشاوره‌های مناسب می‌شود زمینه اهدای عضو در کشور برای بیماران نیازمند اعضا فراهم کرد.
بهروزی با گریه صحبت‌هایش را به خاطر از دست دادن فرزند خاتمه داد ولی در بغضش می‌شد فهمید که ای کاش زمینه اهدای قلب و ریه فرزندش نیز مهیا بود تا بتواند جان دو نفر دیگر را نیز نجات دهد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول