اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

بیماران خاص گیلان یارانه می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: حمایت‌های یارانه‌ای دولت در بخش بیماران خاص در گیلان دوباره برقرار شده است.

بیماران خاص گیلان یارانه می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان تحول در مسائل اجتماعی را نیازمند هم‌افزایی نهادهای مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: نتیجه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زمان‌بر است.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های تخصصی نتیجه می‌دهد، افزود: برای مهدهای کودک‌، دانش‌آموزان، مراکز هنری و صنوف مختلف برنامه داریم و این برنامه‌ها به‌موقع بروز یافته و تبلور پیدا می‌کند.
پورعزیزی مصوبات کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده را سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: مصوبات این کارگروه در بخش‌های مختلف نتیجه داده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به قطع یارانه بیماران خاص این استان در 9 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: حمایت‌های یارانه‌ای دولت در بخش بیماران خاص در گیلان دوباره برقرار شده است.
این مسئول با اشاره به قرارگاه فرهنگ گیلان بیان داشت: جلسه‌های مختلفی با حضور روسای فرهنگی بعضی از سازمان‌ها برگزار شده و امیدواریم این قرارگاه در استان نهادینه شود.
پورعزیزی فرهنگ را ذات جامعه و بومی یک ملت توصیف کرد و یادآور شد: بعد اخلاقی و فرهنگی علم نیز جزو فرهنگ است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان ارزش‌گذاری کالاها و خدمات فرهنگی، بازیابی محصولات فرهنگی، اعتبارات فرهنگی، هزینه‌های فرهنگی، نظام آماری فرهنگ، برنامه‌های فرهنگی و بودجه‌ریزی فرهنگی را از جمله کارکردهای قرارگاه فرهنگ استان برشمرد.
وی به جایگاه تعلیم و تربیت در این قرارگاه اشاره کرد و گفت: آموزش‌های پیش‌دبستانی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، آموزش‌های پودمانی و مهارتی، حوزه‌های علمیه، دانش، فناوری، پژوهش، ابداع‌ها و اختراع‌ها در قرارگاه فرهنگ گیلان مورد توجه است.
پورعزیزی با تاکید بر توجه به رسانه‌های تصویری، شنیداری، نوشتاری، چندرسانه‌ای و اینترنت، اضافه کرد: مناسبات فرهنگی ملی و بین‌المللی و همچنین تهاجم فرهنگی دشمنان در قرارگاه فرهنگ گیلان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی رسمی و غیررسمی را جزو سازمان‌های فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: سلامت اداری، فرهنگ ترافیک، شایسته‌سالاری، امید، تلاش، سنت‌های ملی، تاریخی و جغرافیایی، انضباط، اعتماد به‌نفس ملی، قانون پذیری، تعاون و همکاری، اوقات فراغت و تفریح فرهنگ عمومی جامعه را تشکیل می‌دهند.
وی فرهنگ معیشت، پوشاک، خوراک، زبان، ادبیات، جشن‌ها، سوگواری‌ها، آداب و رسوم، تاریخ و هویت را از دیگر موارد در فرهنگ عمومی جامعه اعلام کرد.
پورعزیزی نظام‌های فرهنگی، نظام پیوست فرهنگی، نظام آماری فرهنگ، مصوبات، قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها را از مسایل فرهنگی ذکر کرد و بیان داشت: ایرانگردی، جهانگردی، اماکن تفریحی، فرهنگی و طبیعی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی قرار دارد که در قرارگاه فرهنگ گیلان به آن توجه شده است.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان مدیران فرهنگی، اساطیر، هنرمندان، نویسندگان، اساتید، دانشجویان، علمای دین، طلاب، خطاطان و... را از منابع انسانی فرهنگی خواند و گفت: ورزش‌های همگانی، رسمی، قهرمانی، حرفه‌ای و هواداران در حوزه ورزش این قرارگاه قرار دارند.
وی با بیان اینکه هنرهای اجرایی، تجسمی، صنایع دستی، معماری، شهرسازی و کتاب در حوزه هنر، صنایع و محصولات فرهنگی قرارگاه فرهنگ گیلان قرار دارد، اذعان داشت: چهار حوزه هنر با بقیه حوزه‌ها مشترک است.
انتهای پیام/ن10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول