اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه ابتدایی سال صورت گرفت

تشکیل 133 پرونده قاچاق کالا در گمرک قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 133 فقره پرونده قاچاق به ارزش 8 میلیون و 880 هزار تومان در گمرک استان قم تشکیل شده است.

تشکیل 133 پرونده قاچاق کالا در گمرک قم
احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم در سال جاری اظهار کرد: کل درآمد گمرکی استان قم در 9 ماه ابتدایی سال جاری 436 میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: میزان درآمد استانی از این بخش 425 میلیون تومان بوده است که مبلغ 30 میلیارد و 665 میلیون آن چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده است که سایر عوارض آن به مبلغ 237 میلیون تومان ضمانت‌نامه وصول نشده است.
ذاکری با بیان اینکه گمرک قم در بخش صادرات رشد بسیار خوبی داشته است، عنوان کرد: در 9 ماه ابتدایی سال جاری، مقدار  28 هزار و 219 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستبافت، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات فرآورده‌های خوراکی که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است، هزینه‌ای بالغ بر 81 میلیون و 630 هزار دلار بوده که از لحاظ وزنی 20 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک استان قم با اشاره به واردات صورت گرفته در گمرک استان قم اظهار کرد: در مدت ذکر شده، 69 هزار و 217 تن کالا به ارزش 441 میلیون و 259 هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی پنج درصد رشد و از نظر ارزش یک درصد کاهش داشته است.
به گفته وی، در این مدت زمان، تعداد 17 هزار و 596 دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.
ذاکری در ادامه تصریح کرد: در 9 ماهه نخست سال، مقدار 73 هزار و 155 تن کالا به ارزش 540 میلیون و 84 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است که در مدت مشابه سال گذشته از نظر میزان وزن 11درصد و از نظر میزان ارزش 54 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: اداره‌کل گمرک استان در زمینه امانات و مرسولات پستی در 9 ماهه سال جاری 12 هزار و 53 بسته به وزن 5 هزار و 279 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 16 درصد و از لحاظ ارزش 37 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک استان قم خاطرنشان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری نیز 133 فقره پرونده قاچاق به ارزش هشت میلیون و 880 هزار تومان در گمرک استان قم تشکیل شده است که تعداد 118 پرونده آن مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و تعداد 15 فقره آن مربوط به پرونده‌های زیر ده میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول