اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خبر داد

انجام زایمان بدون درد در بیمارستان 17 شهریور برازجان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از انجام زایمان بدون درد در بیمارستان 17 شهریور برازجان خبر داد.

انجام زایمان بدون درد در بیمارستان 17 شهریور برازجان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن عصر امروز در بازدید از بیمارستان 17 شهریور برازجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به سلامتی و بهداشت مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و در این شهرستان برای این مهم تلاش خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: تلاش زیادی برای بهبود خدمات بهداشتی و درمانی در سطح این شهرستان انجام شده و بویژه کیفیت خدمات رشد خوبی داشته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از انجام زایمان بدون درد در بیمارستان 17 شهریور برازجان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشتر سزارین‌های انتخابی به علت ترس مادران از درد زایمان است که موجب بالا رفتن آمار سزارین می‌شود.
کهن تصریح کرد: در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی حق هر مادری است که حداقل درد را در هنگام زایمان تجربه کند که با تأمین تجهیزات و هماهنگی‌های لازم با متخصص زنان و زایمان، بیهوشی و کادر مامایی از ابتدای ماه جاری انجام زایمان بدون درد در بیمارستان 17 شهریور برازجان میسر شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 50 مادر با این روش زایمان کرده‌اند که همگی فرزندان خود را سالم به دنیا آورده‌اند.
کهن بیان کرد: در این روش به محض شروع دردهای زایمان مادر با استفاده از ماسک یک نوع گاز به نام آنتونکس را تنفس می‌کند که این گاز علاوه بر اینکه به کاهش درد کمک زیادی می‌کند از لحاظ پیشرفت سریع‌تر روند زایمان نیز مؤثر است.
وی افزود: زایمان با این روش با نظارت متخصص زنان و زایمان، متخصص بیهوشی و ماماهای شاغل در زایشگاه انجام می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از راه‌اندازی 4 خانه بهداشت جدید در دشتستان خبر داد و گفت: در سال جاری با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج استان، شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، 4 خانه بهداشت تنگ درکش، ایل شهر، رونی و سراج‌آباد از توابع شهرستان دشتستان احداث می‌شود.
کهن یادآور شد: خانه بهداشت تنگ درکش و خانه بهداشت رونی که از یک‌ماه پیش عملیات احداث آن آغاز شده هر کدام حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: این مراکز با زیربنای 85 مترمربع و مساحت 200 متری با اعتبارات قرارگاه خاتم‌الانبیا توسط بسیج سازندگی احداث می‌شود و در آینده‌ای نزدیک عملیات احداث 2 واحد دیگر نیز آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول