اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر مطالعات زنان انتقاد کرد

نگاه خرد به خانواده در لایحه حمایت از خانواده

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از نگاه خرد به خانواده و برنامه‌ریزی جانبدارانه به نفع قشری خاص در لایحه حمایت از خانواده انتقاد کرد.

نگاه خرد به خانواده در لایحه حمایت از خانواده
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در همایش بررسی لایحه حمایت از خانواده که از سوی انجمن علمی حقوق دانشگاه قم در محل این دانشگاه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت اصلاح مستمر قوانین بر اساس اقتضائات موجود اظهار داشت: بررسی و اصلاح قوانین باید در اختیار گروهی از کارشناسانی که از لحاظ تخصصی با موضوع در حوزه‌های مختلف مرتبط هستند قرار گیرد تا نگاه صرفا حقوقی به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه در بعضی از مواد لایحه حمایت از خانواده، نگاه خرد به خانواده و رویکرد جانبدارانه به نفع یک قشر احساس می‌شود، افزود: نداشتن نگاه کلان در برنامه‌ریزی اجتماعی و مقدم داشتن مصالح گروهی یا فردی، آسیب‌های اجتماعی و نگرانی در خانواده را به دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد گفت: باید برای رفع معضلات اجتماعی بین رسالت حقوقی و فرهنگی تفکیک قائل بود؛ چرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی تبدیل به پرونده قضایی نمی‌شود و راهکار حقوقی ندارد.
مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، روند سکولاری تحولات حقوقی کشور و استفاده گزینشی از فقه در مواردی مانند قانون ارث و حضانت و نیز نادیده‌ گرفتن مصالح اجتماعی را حرکت به سمت مفاهیم فردگرایانه و حقوق برابر برشمرد.
وی افزود: مقید کردن قوانینی مانند تعدد زوجات نه تنها به تحکیم خانواده کمکی نمی‌کند بلکه موجب ارضای نیازهای عاطفی و جنسی از طرق نامتعارف و نامشروع می‌شود.
وی با اشاره به زیر فشار بودن نهادهای کارشناسی در تدوین قوانین توسط برخی گروه‌ها، تأثیرپذیری از این فشارها را موجب بروز مشکل در برنامه‌ریزی کشور دانست.
انتهای پیام/غ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول