اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط تعاون روستایی صورت گرفت

خرید 2000 تن محصول ذرت کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان در چند ماهه اخیر دو هزار تن ذرت و هزار و 350 تن سیب درختی از کشاورزان این استان خریداری کرده است.

خرید 2000 تن محصول ذرت کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی
جهان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: این سازمان در راستای حمایت‌های خود از کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، علاوه بر خرید بیش از ۲ هزار تن ذرت، هزار و 350 تن سیب درختی را نیز در چند ماهه اخیر از کشاورزان خریداری کرده است.
رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خرید این مقدار سیب کشاورزان به روش توافقی و به ‌صورت جارویی بوده که کشاورزان از قیمت‌های این سازمان بسیار راضی بوده، زیرا اقدام سازمان تعاون روستایی موجب حذف دلال‌ها و سود بیشتر تولیدکنندگان شده است.
وی بیان داشت: ورود سازمان تعاون روستایی به بازار و افزایش قیمت پایه محصولات موجب افزایش قدرت چانه‌زنی کشاورزان و کاهش مانور و یکه‌تازی دلالان و واسطه‌گران شده است.
رستمی اضافه کرد: دولت برنامه جدی را برای کاهش مصرف کودهای شیمیایی و ساماندهی آنان آغاز کرده که این سازمان برای ترویج استفاده از کودهای زیستی اقدامات موثری را انجام داده است.
این مسئول عنوان کرد: در این رابطه با یک شرکت معتبر در این زمینه قرارداد منعقد شده تا به کمک آن استفاده از کودهای فسفاته را به نصف برسانیم.
رستمی با بیان این‌که این کار تازه شروع شده و برای جا افتادن آن نیاز به زمان بیشتر داریم، گفت: هم‌اکنون کودهای زیستی مورد نیاز کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد در اکثر فروشگاه‌ها و اتحادیه‌ها و شرکت‌های تولیدی در همه نقاط این استان در دسترس مردم هستند.
وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، کلاس‌های آموزشی استفاده از کودهای زیستی و نحوه آشنایی با مزایای این کودها در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت‌ها و تعاونی‌های وابسته به این سازمان برگزار شده است.
این مسئول اذعان داشت: بر اساس تحقیقات معتبر علمی، اگر یک کشاورز، هفت تومان برای خرید کود زیستی هزینه کند بیش از 273 تومان افزایش تولید خواهد داشت که این افزایش راندمان تولید، استفاده از این کودها را ضروری کرده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول