اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

اختلاس در خط قطار شهری مشهد واقعیت ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: خبری از اختلاس در خط دو قطار شهری مشهد نیست و در این راستا این تنها یک تیتر رسانه‌ای است که موجب هیجان خواننده می‌شود.

اختلاس در خط قطار شهری مشهد واقعیت ندارد
به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان ظهر امروز در نشست خبری فصلی خود با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اختلاس در روند اجرای خط دو قطار شهری مشهد، اظهار داشت: تاکنون خبری مبنی بر اختلاس در روند اجرای خط دو نداشته‌ایم و این اخبار را از شما می‌شنویم.
شهردار مشهد در ادامه به گزارش یکی از روزنامه‌ها در ارتباط با مشکلات قطار شهری مشهد ترکیدگی یکی از لوله‌ها که سبب آب‌گرفتگی شده بود اشاره کرد و افزود: این‌گونه تیترزدن‌ها از سوی رسانه‌ها اگر چه دارای هیجان است و مخاطب را جذب می‌کند اما به نوعی نقش به سزایی در القای منفی به شهروندان دارد.
وی در ادامه و در مورد چرخه تکمیل واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: بر این اساس در حال حاضر تعداد دو سری واگن از واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد در حال حمل به سمت مشهد است که ظرف یکی دو روز آینده به مشهد می‌رسد.

*توافق برای خرید اتوبوس‌های با کف کوتاه برای معلولان

وی در ادامه و در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: گسترش ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از جمله برنامه‌های در دستور کار شهرداری مشهد است که بر این اساس و با توافق‌هایی که با یکی از شرکت‌های تولیدکننده انجام داده‌ایم، امیدوار هستیم در مدت کوتاهی شاهد ورود اتوبوس‌هایی با کف کوتاه به منظور استفاده معلولان و افراد مسن باشیم.
شهردار مشهد در ادامه به همکاری‌های شهرداری مشهد با پلیس راهرو در راستای توسعه خدمات ترافیکی و نیز مدیریت ترافیک مشهد اشاره کرد و افزود: افزایش تعداد دوربین‌های نظارتی، نصب تابلوهای وی‌ام‌اس در چند خیابان مشهد و ایمن‌سازی خیابان‌های شهر از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.
پژمان در بخش دیگری از سخنان خود به تفریغ بودجه شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: تفریغ بودجه سال 89 شهرداری مشهد با بودجه یک‌هزار و 407میلیارد تومان به منظور تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد شده است که بر این اساس و در تفریغ بودجه شهرداری در سال 89 اعتبارات در حوزه عمرانی درحدود 83 درصد و در بخش جاری نیز 17 درصد بوده است.
وی نسبت بودجه‌های جاری به عمرانی را ملاک پویایی و مدیریت مناسب در حوزه‌های شهری عنوان کرد و افزود: از 17درصد اعتبار در حوزه جاری نیز تمام اعتبارات برای هزینه‌های پرسنلی منظور نمی‌شود و در این بخش قسمتی از اعتبارات برای رفت و روب و مسائل شهری هزینه می‌شود.
شهردار مشهد در ادامه به ایجاد پارک موضوعی با عنوان‌های مینیاتوری، دانش گل‌ها در سطح شهر مشهد خبر داد و افزود: همچنین علاوه بر این با توجه به طولانی شدن زمان اجرای باغ گیاه‌شناسی شهرداری مشهد اجرای این باغ را با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در دستور کار خود قرار داد که امیدوار هستیم 100درصد اجرای این باغ ظرف سال آینده اجرای شود.
پژمان در ادامه به افتتاح چند پروژه در سطح شهر مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که در دستور کار قرار دارد ایجاد پروژه تقاطع غیر هم‌سطح امام علی(ع) است که بر این اساس و تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار مشهد افزود: همچنین با توجه به نیاز شهر مشهد به ایجاد تقاطع‌های غیر هم‌سطح، ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح خیابان عرب در دستور کار قرار گرفته است که تا پایان سال جاری نیز این تقاطع به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار مشهد در ادامه به آسفالت خیابان‌های مشهد در سال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 335هزار تن آسفالت در خیابان‌ها و معابر مشهد صورت گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود این که از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح شهر مشهد به این میزان آسفالت صورت گرفته است اما هنوز در این راستا و در بخش آسفالت معابر مشهد نیاز جدی داریم.
شهردار مشهد در ادامه و در پاسخ به سوالی در ارتباط با معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی اظهار داشت: در حوزه معماری اسلامی نیاز جدی به ورود پژوهشگران و متخصصان این حوزه داریم که بر این اساس باید مراجع ذی‌صلاح نظیر وزارت مسکن و شهرسازی ورود جدی داشته باشند.
پژمان اظهار داشت: اجرای این امر مستلزم تامین بسترهای قانونی است که بر این اساس این موضوع نه در دانشگاه‌های کشور و نه در وزارت کشور به صورت جدی به آن توجه نشده است.
شهردار مشهد در ادامه به موافقت وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با ایجاد کمیته‌های معماری و شهرسازی خبر داد و افزود: بر این اساس و با موافقت شهرداری مشهد این کمیته به شهرداری مشهد واگذار شد و امیدوار هستیم با شکل‌گیری این کمیته از این بی‌هویتی که در سیمای شهری مشاهد می‌شود فاصله بگیریم.
انتهای پیام/م10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول