اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی:

فروش مصالح غیراستاندارد در بازار مشکل اصلی ساخت ‌و ساز است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی فروش مصالح غیراستاندارد در بازار را دغدغه اصلی این نظام دانست.

فروش مصالح غیراستاندارد در بازار مشکل اصلی ساخت ‌و ساز است
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب ایرج شهین‌باهر شامگاه شنبه در همایش رؤسای نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی در بناب اظهار داشت: کنترل و نظارت بر تولید و عرضه مصالح ساختمانی بر عهده سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی است و باید علت آن به صورت ریشه‌ای بررسی و با متخلفان برخورد قانونی شود.
وی با اشاره به حوادث دلخراش هفته گذشته در تبریز و تخریب دو باب ساختمان بزرگ که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد؛ عنوان کرد: آنهایی که در رسانه‌ها فقط سازمان نظام مهندسی را مقصر این حوادث می‌دانند، بدانند که این سازمان از احداث ساختمان‌های تخریب شده هیچ خبری نداشته و ساخت و ساز آنها غیرمجاز بوده است.
شهین‌باهر علت اصلی این حادثه را ورود افراد غیرمتخصص به ساختمان سازی و بی‌توجهی به اصول فنی و مهندسی ساختمان دانست و اذعان داشت: در این حادثه ضعف مدیریت مقابله با بحران در نجات حادثه دیدگان بیشتر معلوم شد، چون که پیداکردن افراد از زیر آواری که فقط سقف و ستون بود، بیش از دو روز طول کشید. بنابراین اگر روزی چنین اتفاقی برای 6 هزار ساختمان موجود در شهر تبریز اتفاق بیفتد، آن وقت فاجعه خواهد شد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول