اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور نماینده وزارت ارشاد در جمع هنرمندان مازندرانی

سرانگشتان هنرمند موسیقی تا اشک‌های هنرمند تئاتر و سینما

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر چند روزه خود به مازندران را برای نشست صمیمی با هنرمندان مازنی از شهرستان بهشهر آغاز کرد تا از سرانگشتان هنرمند موسیقی تا اشک‌های هنرمند تئاتر و سینما، پای دردهای ناگفته اهالی هنر بنشیند.

سرانگشتان هنرمند موسیقی تا اشک‌های هنرمند تئاتر و سینما
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، شنبه شب با جمع صمیمی اصحاب هنر بهشهر به‌ویژه رئیس و کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، رضا محمدی نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سن و سالی هم از او گذشته بود به اتفاق قدرت‌الله یوسفی رئیس اداره هنری و عین‌الله فلاح معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را همراهی کردیم تا به منزل دو تن از هنرمندان بهشهری برویم.
نخست به روستای گرجی‌محله سری زدیم جایی که محمدرضا اسحاقی یکی از پیشکسوتان موسیقی سنتی و مقامی ساکن آنجا بود، اسحاقی دستی هم در هنر تعزیه دارد و 36 مجلس و 400 گوشه تعزیه را از بَر است.
وی از هنر گفت و از خواسته‌هایش نگفت، اما حامیان هنر رشته سخن را در دست گرفتند و از تمایل اسحاقی به تأسیس آموزشگاه آزاد موسیقی گفتند که پیرو صحبت‌های قبلی با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد قول همکاری از سوی نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد داده شد.
همچنین مقرر شد تا آثار این هنرمند موسیقی به‌صورت صوتی و تصویری برای استفاده دوست‌داران موسیقی سنتی و مقامی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد، جمع‌آوری شود.
در ادامه این هنرمند عرصه موسیقی با سرانگشتانی که عمری از آنها گذشته گوشه‌هایی از هنر محبوبش را اجرا کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.
دیدار از محمدرضا اسحاقی با تقدیم لوح و هدیه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری مازندران همچنین با گرفتن عکس‌های یادگاری به پایان رسید و منزل هنرمند دیگری را در پیش گرفتیم.
سید ابراهیم عمادی خاک صحنه خورده و یکی از پیشکسوتان خطه مازندران در زمینه تئاتر، تلویزیون و سینما است که چندی می‌شود دچار بیماری شده، اما به لطف خدا و همراهی اهالی فرهنگ و هنر اکنون رو به بهبود است.
عمادی دومین فردی است که نگاه نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد را در مازندران به سمت خود کشانده تا کمی از حرف‌های ناگفته‌اش را بشنود.
سید ابراهیم نخست از دوستانش گفت که همواره یار و همراه او هستند، سپس از دغدغه هنرمندان یعنی نداشتن سالن تمرین و اجرا گفت، وقتی حامیان هنر از مشکلاتش گفتند او هم سخن آغاز کرد، از سه ماه اسارت خود گفت، از روزی گفت که بین نامه استخدام بانک و رفتن به دانشکده هنر، دومی را پذیرفت تا به مراد دل خود برسد، از خانه محقر و کاه گلی گفت که هر از گاهی هم باید دنبال موش بدود و از اشتیاق وصف ناشدنی‌اش به تئاتر و سینما گفت و اشک می‌ریخت.
در دیدار با این هنرمند، مقرر شد تا مشکل بیکاری و مسکن او به‌گونه‌ای حل شود، البته عمادی از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد طرح نشست صمیمی با هنرمندان را اجرا می‌کند بسیار قدردانی کرد و تقاضا داشت تا یک وام بلاعوض مسکن به میزان تنها 5 میلیون تومان را برای رهن منزل در اختیار او قرار دهند تا شرمنده خانواده‌اش نباشد.
نشست صمیمی با این هنرمند پیشکسوت هم با تقدیم لوح و هدیه‌ای از سوی حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و البته گرفتن عکس‌های یادگاری پایان یافت.
امید که عمادی‌ها و اسحاقی‌ها را دریابیم، آنها که فقط به هنر عشق می‌ورزند و پی نام و نشان نیستند، آنها که در خانه محقر خویش دنیایی از بزرگی و صفا دارند و هنرمندانه با مشکلات هنر دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش فارس، نشست‌های صمیمی نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان مازندران از شهرستان بهشهر آغاز شد و از روز یکشنبه 11 دی ماه از گلوگاه و سرانجام طی یکی دور روز آینده تا رامسر ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول