اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

ایجاد شورای حل اختلاف سرمایه‌گذاری مضاعف در دادگستری است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: شورای حل اختلاف سرمایه‌گذاری مضاعف در دادگستری است که باید به کنترل احساسات درونی افراد بپردازد.

ایجاد شورای حل اختلاف سرمایه‌گذاری مضاعف در دادگستری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ‌حسین انواری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح شعبه 100 شورای حل اختلاف قم که در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی(ره) قم برگزار شد،‌ اظهار کرد: افرادی که به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند، دو مشکل بزرگ حزن و خوف دارند که اگر بتوانیم برای رفع آن اقدام کنیم کار بزرگ و مهمی انجام داده‌ایم.
وی دلیل حزن مراجعین را رخدادی عنوان کرد که در زندگی این افراد به‌ وجود آمده و دلیل خوف آنها را وقایعی دانست که در آینده بر زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تاکید کرد: شورای حل اختلاف باید مرکزی برای تامین احساس امنیت و آرامش برای مردمی باشد که حس می‌کنند حق ایشان از بین رفته است.
وی افزود: آنچه که هیچ‌گاه از مراجعین به شوراهای حل اختلاف جدا نمی‌شود، احساس ضایع شدن حقی است که بار روانی خاصی را با خود حمل می‌کند و آینده‌ای که چون درب آهنی بلند به روی آنان بسته است.
انواری بیان کرد: شورای حل اختلاف برای این افراد باید به‌ گونه‌ای باشد که حس کنند مرجعی پیدا شده درب‌های بسته را به روی آنان باز می‌کند به همین دلیل افراد صبوری که از میزان تحمل بالایی برخوردار هستند باید در شورای حل اختلاف باشند و مردم را مدد کنند.
وی تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف محکمه نبوده و کسانی که در آن مکان حضور دارند، قاضی نیستند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به روح ناآرام مراجعین به شورای حل اختلاف تصریح کرد: ضرب و زور پاسخگوی این افراد نیست بلکه باید آنان را به آرامش دعوت کرد و در فضایی آرام به مشکلات آنها رسیدگی کرد.
وی شورای حل اختلاف را سرمایه‌گذاری مضاعف در دادگستری دانست و ابراز کرد: در این شورا احساسات درونی افراد باید کنترل شود و با ایجاد احساس امنیت برای ایشان به نظریه ذهنی واقعی دست یافت.
انواری ادامه داد: آنچه مشاورین امین بیان می‌کنند درمان عمیقی است که آرامشی خاص را می‌طلبد.
وی اضافه کرد: از مواردی که شوراهای حل اختلاف تلاش می‌کنند زمان بیشتری را صرف آن کنند استحکام بنیان خانواده است و می‌کوشند خانواده‌ها را به نشاطی فرا بخوانند که به ثبات زندگی ختم شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تاکید کرد: مردم باید بدانند شورای حل اختلاف، نهادی مردمی است که از جنس خود مردم در آن حضور دارند و این نهاد تلاش دارد در جامعه اعتمادسازی کند.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول