اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

70 درصد شیر آذربایجان‌شرقی در دامداری‌های سنتی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر تعیین قیمت تمام شده واقعی شیر خام توسط کارگروه قیمت‌گذاری تاکید کرد و گفت:70 درصد شیر استان در دامداری‌های سنتی تولید می‌شود.

70 درصد شیر آذربایجان‌شرقی در دامداری‌های سنتی تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازم است کارگروه قیمت‌گذاری قیمت تمام شده شیر خام دامداران استان را به صورت واقعی تعیین کند، اظهار داشت: قیمت تمام شده شیر در استان‌ها متفاوت بوده به همین دلیل شیر به صورت منطقه‌ای تعیین قیمت می‌شود و دولت در این مسیر از زنجیره تولید حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.
وی تصریح کرد: پس از آغاز قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، قیمت شیر در سه مرحله تولید شیرخام، شیر فرآوری شده در کارخانه و قیمت مصرف‌کننده به صورت استانی توسط استانداری‌ها تعیین شده و نظارت بر قیمت توسط سازمان حمایت مصرف‌کننده اعمال می‌شود.
محمدیان افزود: با توجه به تفاوت قیمت تمام شده هر لیتر شیر خام در هر استان با سایر استان‌ها‌، با موافقت دفتر ریاست جمهوری مقرر شده است تا با دستورالعمل تنظیم شده وزیر جهادکشاورزی، کارگروهی در هر استان با عضویت استاندار به‌عنوان رئیس کارگروه، رئیس سازمان جهادکشاورزی هر استان به‌عنوان دبیر و عضویت نماینده سازمان بازرگانی استان همچنین اتحادیه‌های دامداران و صنایع لبنی ایجاد شود و قیمت‌ها با ملاحظات نرخ تمام شده در هر استان تعیین و ابلاغ شود. 
وی با بیان اینکه ما در سازمان به دنبال کاهش قیمت تمام شده شیر هستیم، اظهار داشت: اگرچه در سال‌های اخیر قیمت برخی نهاده‌ها افزایش یافته با این حال کاهش قیمت تمام شده، رونق صنعت شیر و لبنیات را در پی دارد و ما به دنبال آن هستیم. 
محمدیان با بیان اینکه راه‌های کاهش قیمت تمام شده شیر دامداران و قیمت شیر مصرف‌کننده توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان بررسی می‌شود، افزود: در حال حاضر 70 درصد شیر استان در دامداری‌های سنتی تولید می‌شود و رویکرد این سازمان صنعتی شدن واحدهای دامی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، بر افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی با توجه به اهداف طرح تحول اقتصادی، اصلاح و روان‌سازی ساختار خدمات‌رسانی به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همکاری در فراهم‌سازی بستر مناسب برای استفاده بهتر از امکانات موجود، توسعه زمینه صادرات و بهبود وضعیت بازار، تقویت تشکل‌ها و افزایش همکاری مسئولان در صنعت شیر و فرآورده‌های لبنی تاکید کرده و ادامه داد: هرچند قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به همت مسئولان و همکاری تولیدکنندگان با کم‌ترین چالش در حال اجرا است اما به انتظارات به حق بخش تولید باید پاسخ داد.
وی، به رتبه سوم استان در زمینه تولید شیر اشاره کرده و اظهار داشت: نیمی از تولید سالانه شیر استان آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود.
انتهای پیام/ح30/چ 3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول