اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

48 واحد صنفی غیر بهداشتی در چهارمحال و بختیاری تعطیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: 48 مرکز عرضه مواد غذایی در این استان به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شد.

48 واحد صنفی غیر بهداشتی در چهارمحال و بختیاری تعطیل شد
ناصر خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 71 هزار و 682 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، مراکز اماکن عمومی و بین راهی استان صورت گرفت.
وی افزود: با انجام این تعداد بازرسی افزون بر 10 هزار و 620 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از سطح استان کشف و معدوم شد.
خسروی از صدور 5 هزار و 923 مورد کارت بهداشتی برای متصدیان این مراکز و اماکن عمومی خبر داد و گفت: وضعیت مراکز عرضه مواد غذایی در این استان باید ساماندهی شده و نظارت مستمری از سوی اکیپ‌های بازرسی بر آنها صورت گیرد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی باید متشکل از کارشناسان و افراد کارآزموده بوده و به طور مرتب و مستمر به مراکز عرضه مواد غذایی سرکشی کنند.
وی با بیان اینکه به‌منظور ارتقای بهداشت جامعه و سلامت مردم مسئولان امر لازم است، تلاش مضاعفی داشته باشند، گفت: امروزه محور توسعه در هر کشور سلامت افراد آن جامعه است، پس همه باید در این مسیر حرکت کنیم.
خسروی با تأکید بر اینکه سلامت از بزرگ‌ترین نعمات الهی برای انسانهاست، گفت: سلامت از ضروریات زندگی هر فرد در جامعه است‌.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر نظام حکومتی را توجه به بهداشت و سلامت جامعه دانست و گفت: این موضوع معمولا در رأس برنامه‌ریزی‌های استراتژیک قرار می‌گیرد، به طوری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع در قانون اساسی و برنامه‌های مدون پنج ساله شده است.
خسروی خاطرنشان کرد: سلامت و بهداشت عمومی جامعه مسئله ساده‌ای نیست که بتوانیم به راحتی از کنار آن بگذریم، لحظه لحظه زندگی افراد جامعه نیازمند توجه به این امر است.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه سطح بهداشت عمومی بهتر شده، مراقبت از مادران باردار بیشتر، مرگ و میر نوزادان کاهش و امید به زندگی در جامعه ما بهبود یافته ولی تمامی اینها کافی نیست و جامعه اسلامی ما نیازمند ارتقای بیشتری در راستای بهداشت و سلامت است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول