اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام شد

اعطای گواهینامه موفقیت برنامه‌ریزی شهر‌سالم به شهرداری بشرویه

خبرگزاری فارس: گواهینامه موفقیت در برنامه شهرهای سالم در منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت به شهردار بشرویه اعطا شد.

اعطای گواهینامه موفقیت برنامه‌ریزی شهر‌سالم به شهرداری بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، شهردار بشرویه صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال 2010 میلادی شهر بشرویه در برنامه انتخاب شهرسالم سازمان جهانی بهداشت ثبت‌نام داشت و با انجام  برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های این سازمان با مؤلفه‌های توسعه زیرساخت‌های زندگی ‌سالم و روان‌شناختی جمعیتی و آموزش‌های لازم در این زمینه با نظر بیش از 70 کارشناس این سازمان به عنوان شهر سالم انتخاب شد.
حسن سلیمی با اشاره به پیشینه تاریخی شهر بشرویه در اخلاق‌مداری و صفات‌پسندیده یادآور شد: متأسفانه شهر بشرویه از سال 1335 به بعد به صورت ناهمگون و نامتعادل رشد و توسعه فیزیکی داشته است، در حالی که در آن سال شهر با جمعیت 5 هزار و 220 نفر جمعیت عرصه‌ای به وسعت 22 هکتار داشته است و امروز همین شهر با جمعیت 15 هزار نفر 700 هکتار عرصه دارد.
وی ضرورت همراهی و همکاری تمامی مسئولان و مردم را در راستای پیشبرد اهداف کلی در زمینه اخلاق‌مداری و توسعه همه جانبه شهر یادآور شد.
شهردار بشرویه ادامه داد: تداوم این موفقیت‌ها و مدیریت شهر و برگرداندن تعادل و انسجام به شهر در سایه همکاری میسر می‌شود.
سلیمی تأکید کرد: فعالیت و برنامه‌‌ریزی در شهر بر مبنای پروژه شبکه جهانی هزار شهر هزار زندگی با موضوع شهرنشینی و سلامت برای کاستن از درمان و توسعه بهداشت و پیشگیری در حال انجام است و در حال حاضر نیز بشرویه به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور طرح ویژه را در حال تدوین دارد.
وی برگزاری همایش بافت تاریخی، تدوین طرح ویژه پنج باغ ایرانی، تشکیل قطب علمی و معرفی رسانه‌ای بافت تاریخی را از جمله برنامه‌های در حال اجرا دانست.
شهردار بیرجند تقویت سخت‌افزاری مجموعه شهرداری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد:  خرید 38 دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین و سیستم آتش‌نشانی شهر، مرمت قنات‌های شهر، غرس 37 هزار اصل نهال، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر، پیاده‌روسازی و بهبود سیستم حمل و نقل شهر، نظارت بر ساخت و سازها از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سطح شهر بوده است.
انتهای پیام/خ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول